انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - سازمان دانش‌آموزی استان زنجان انتخابات مجلس دانش‌آموزی را با حضور مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شد

در راستای تحقق نقش مدرسه محوری در سیاست های آموزش و پرورش، در سال 88 مجلسی با عنوان مجلس دانش آموزی کشور مصوب و برقرار شد. اهمیت توجه به نقش دانش آموزان در تصمیم گیری های کلان آموزش و پرورش از اهداف اصلی این نهاد صنفی است. انتخابات این مجلس هر دو سال یک‌بار در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای و استانی در بین اعضای شورای دانش آموزی مدارس برگزار می شود تا اعضا و نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور مشخص شوند. نکته قابل توجه در این مجلس می توان به حضور نمایندگان مدارس استثنایی، مدارس خارج از کشور و دانش آموزان اقلیت های دینی در آن اشاره کرد.

روز پنجشنبه 14 بهمن ماه سازمان دانش آموزی استان زنجان بعد طی مراحل درون مدرسه ای و درون منطقه ای، انتخابات استانی مجلس دانش آموزی را در محل سالن کنفرانس سازمان برگزار کرد.

این انتخابات با توجه به وضعیت کرونایی استان که به رنگ نارنجی در آمده است، به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی و همزمان در تمام مناطق 14 گانه برگزار شد.

علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تشکر از عوامل برگزاری انتخابات بخاطر برگزاری مجازی و رعایت پروتکل های بهداشتی در این برنامه، ضمن تبریک دهه فجر، سازمان دانش آموزی را به عنوان بازوی فرهنگی فعال در پرورش و نقش پذیری دانش آموزان دانست و گفت: سازمان دانش آموزی را باید در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب حمایت کنیم و از این بستر آماده نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه به جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به فعالیت های سازمان تاکید کرد و افزود: در این مورد مجموعه سازمان دانش آموزی زنجان عملکرد مطلوبی در زمینه های تشکیلات و خبرگزاری داشته، اما باید به نخبگان فرهنگی، تربیتی و هنری اهمیت بیشتری قائل شویم.

وی همچنین ادامه داد: انتخابات مجلس دانش آموزی بستری را برای شناخت مبادی سیاست و حکومت داری فراهم می کند. اعلام آمادگی دانش آموزان در این انتخابات اولین گام‌های آنها در نقش آفرینی در محیط مدرسه و در آینده در جامعه خواهد بود. حضور در انتخابات استفاده از خرد جمعی بوده و دانش آموزان باید با سیاست آشنا شوند و خودشان تحلیلگر سیاسی باشند.

گفتنی است از نمایندگان دوره قبل مجلس دانش آموزی زنجان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار