مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

پایش جنگل فندقلو با نصب دوربین به‌صورت مستمر انجام می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت پایش جنگل فندقلو با نصب دوربین با قدرت زوم بالا و دید درشب و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ مستمر انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پایش جنگل فندقلو با نصب دوربین به‌صورت مستمر انجام می‌شود

به گزارش کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل، محمود قلی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: در محدود جنگل فندقلو هیچگونه فعالیتی برای استخراج معادن وجود ندارد که با توجه به پوشش گیاهی بالا و اهمیت حفظ و حراست از جنگل فندقلو، پایش مستمر از جنگل در دستور کار قرار دارد و در همین راستا عرصه برای متصرفین روز به روز تنگ خواهد شد.

وی افزود: در اراضی ملی استان اردبیل تاکنون مجوزی برای ساخت و ساز داده نشده است. جلوگیری از ایجاد ساخت و ساز در اراضی جنگلی، فعالیت‌های حفاظتی و پایش مستمر مناطق جنگلی استان تشدید شده و قطعا با این حساسیت‌ها اجازه‌ای به فرصت طلبان برای تصرف اراضی ملی به ویژه جنگل‌های استان داده نخواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: برای حفظ و حراست از اراضی ملی از مردم انتظار داریم هرگونه دخل و تصرف در اراضی را به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند و در حفاظت از انفال و اراضی ملی و جنگل به ما کمک کنند.

قلی زاده به کنترل‌های میدانی اراضی ملی تاکید کرد و به بهره‌گیری از فناوری‌های روز از جمله نصب دوربین با قدرت زوم بالا و دید در شب، راه اندازی سیستم مونیتورینگ خبر داد و گفت: بهره گیری از پهپاد برای پایش اراضی در مناطق صعب العبور و کنترل تغییرات اراضی به صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار منابع طبیعی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: مساحت جنگل‌های واقع در حوزه شهرستان نمین مجاور با استان گیلان در حدود ۱۰ هزار هکتار و در ادامه جنگل‌های هیرکانی شمال بوده که این جنگل‌ها در عرصه سرزمینی استان اردبیل به صورت جنگل‌های حفاظت شده قرار دارند و جوازی برای قطع اشجار و تهیه الوار داده نمی‌شود.

وی گفت: در راستای احیاء جنگل‌های فندقلو در محدوده اردبیل تولید بذر و نهال فندوق را نیز در برنامه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار