استاندار اردبیل:

منطق سرمایه‌گذاری، داشتن توجیه اقتصادی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد ۴۰۰ طرح و پروژه مهم اقتصادی در دهه فجر امسال با هزینه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
منطق سرمایه‌گذاری، داشتن توجیه اقتصادی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل استانداری اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: وظیفه اصلی کارگروه ستاد تسهیل استانی رفع موانع تولید و سرمایه گذاری است و اینکه هر هفته تعدادی پرونده دارای مشکل بررسی می شود که باید به نتیجه قابل قبول ختم شود.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید بر عهده‌ سازمان صمت است، افزود: سازمان صمت هر هفته تعدادی از پرونده‌های دارای مشکل را به ستاد تسهیل معرفی می کند تا با بررسی بیشتر به نتیجه قابل قبول برسیم و مصوبه این ستاد حکم قانون را دارد و بانک‌های عامل و دستگاه های اجرایی باید به این مصوبات عمل کنند.

استاندار اردبیل از بررسی جدی مشکل واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: برخی واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه هستند که مسایل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور طرفین بررسی و راهکار مناسب برای بازکردن گره های احتمالی ارائه می شود.

عاملی با بیان اینکه در این کارگروه بیشتر به مشکلات واحدهای تولیدی و صنوف تولیدی رسیدگی می‌ شود، تصریح کرد: خوشبختانه در ستاد تسهیل بیشتر گره ها باز می شود و با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ بعنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، در واقع عمل به شعار سال، در اولویت قرار دارد.

وی بانک‌های عامل را به همکاری با واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران توصیه کرد و افزود: خوشبختانه با حضور بانک های عامل و دستگاه های اجرایی روند توسعه و پیشرفت رو به موفقیت است و در هر جلسه به مشکلات حدود ۲۰ واحد تولیدی استان رسیدگی می‌شود و تاکنون صدها مورد بررسی و بیشتر موارد رفع موانع شده است.

استاندار اردبیل در رابطه با استفاده از محصولات تولید شده در داخل استان گفت: به منظور حمایت از واحدهای فعال در داخل استان باید در ساخت جهش تولید مسکن، ساخت اقدام ملی مسکن و بنای ادارات دولتی از محصولات باکیفیت تولید شده در استان استفاده شود و برای حفظ تولید و اشتغال زایی بیشتر، این هماهنگی ضرورت دارد و استفاده از تولیدات استان در شرایط مساوی مقرون به صرفه خواهد بود.

بنابر این گزارش، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ۱۲ پرونده هماهنگ شده و چندین پرونده متفرقه مورد بررسی قرار گرفت که درخواست شرکت سیمان آرتا از شرکت پخش فرآورده های نفتی تعیین تکلیف شد و سنگ بری صدف داش، فرغون‌سازی نصیرزاده، تغییر کاربری رستوران تالار سبلان، تله سیژ خلخال، تله سیژ مشکین شهر از جمله طرح هایی بودند که با حضور نمایندگان بانک های عامل و دستگاه های اجرایی رفع موانع شدند.

همچنین در ادامه تسهیلات و تامین گاز شرکت گلخانه سامیان، تمدید مشارکت پیست اسکی آرتا تلکه برف، تسهیلات پنبه پاک کنی آذر مغان، تامین زمین شرکت دنیای فولاد بررسی و تعیین تکلیف شدند.

به دنبال آن تامین آب و برق و زمین شرکت زرین چوب و صدور پایان کار محصولات بتنی پیش تنیده ارس ایرانیان مطرح و به درخواست سرمایه گذاران رسیدگی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار