وحید شمسایی در گفت‌وگو با پانا

تغییر نسل در تیم ملی سخت است اما ارزش دارد

مربی اسپانیایی به کادر فنی تیم ملی فوتسال اضافه می‌شود

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتسال یکبار دیگر تاکید کرد که قصد تغییر نسل و جوان‌سازی تیم ملی را دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نسل در تیم ملی سخت است اما ارزش دارد

وحید شمسایی در گفت‌وگو با پانا، درباره برنامه‌های تیم ملی فوتسال کشورمان در مدت زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفته است، گفت: «خدا را شکر شرایط خوب است؛ البته این روزها فدراسیون به خاطر بازی‌های تیم ملی شلوغ است. ما هم برنامه‌های خودمان را طبق تقویم فیفا مشخص کرده‌ایم؛ این برنامه‌ها شامل دو بخش است. بخش اول مقدماتی آسیا است که از فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و سه بازی باید انجام بدهیم و پس از آن مرحله نهایی این رقابت‌ها هم اواخر شهریورماه یا مهر در کویت برگزار می‌شود.»

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: «در چند روز آینده با سرپرست کمیته فوتسال جلسه داریم و قرار است برای بازی‌های دوستانه تیم ملی با تیم‌های بزرگ دنیا حرف بزنیم. هماهنگی با تیم‌هایی بزرگ برای انجام بازی‌ دوستانه کار سختی است اما از ارتباطاتی که داریم استفاده خواهیم کرد. البته شرایط کرونا هم کمی دردسرساز شده است، ولی تیم‌های مطرح دنیا برای بازی‌های دوستانه برنامه‌زیری بلندمدت دارند و از مدت‌ها مشخص است که در چه تاریخی با چه کشوری بازی دارند. ما هم باید در فوتسال هدفمند کار کنیم؛ تیم جوانان الان زیر نظر صانعی تشکیل شده و آن‌ها کار را شروع کرده‌اند. برای تشکیل تیم امید هم باید صحبت کنیم. تغییر نسل باید در فوتسال ایران ایجاد شود و ما از همین حالا باید روی بازیکنان جوانان و امید سرمایه‌گذاری کنیم تا برای فوتسال در آینده اتفاقات خوب رقم بخورد.»

وی تأکید کرد: «در گذشته روی نسلی سرمایه‌گذاری شد که ثمرات آن را در مسابقات مختلف دیدیم؛ الان هم باید همین را سر لوحه خودمان قرار دهیم و تغییر نسل را خیلی جدی‌تر از گذشته پیگیری کنیم. در سال 2004 و 2005 که فوتسال ما تغییر نسل داد؛ ما حتی قهرمانی آسیا را هم فدای این موضوع کردیم و دوم و سوم شدیم. اما پس از اینکه تغییر نسل ایجاد شد ثمره‌اش را هم دیدیم به طوری که در سال 2006 در جهان عنوان سومی را کسب کردیم. بنابراین باید هدفمند باشیم و تغییر نسل را در فوتسال ایران به صورت جدی پیگیر باشیم.»

شمسایی در مورد حضور یک مربی خارجی در ترکیب تیم ملی فوتسال گفت: «ما با گزینه‌های خارجی برای اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی صحبت کردیم و احتمالا یک مربی اسپانیای به تیم ما ملحق می‌شود. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد به سود فوتسال ایران باشد. البته من هنوز با فدراسیون فوتبال قرارداد نبستم و باید کارها زودتر انجام شود تا مسیر فوتسال هموارتر از گذشته شود. در گذشته شرایط سخت بود اما الان وضعیت فرق کرده و خوشبختانه حمایت‌ها خوب است. ما هم کار سختی پیش‌رو داریم؛ تغییر نسل سخت است و حتی ممکن است ما تا مقطعی همه چیز را فدای تغییر نسل کنیم، اما قطعا نتایجی که در آینده فوتسال ایران کسب می‌کند به این موضوع می‌ارزد. من هم با تمام توان در کنار این مجموعه کار می‌کنم ؛ امیدوارم سنگ‌اندازی نشود و بتوانیم نسلی آینده‌دار برای فوتسال ایران تربیت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار