وحید شمسایی در گفت‌وگو با پانا

علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به کمک همه نیاز دارم؛ پای جوان‌گرایی ایستاده‌ام

با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی، فوتسال ایران ۵ تا ۸ سال دیگر بر بام جهان می‌ایستد

تهران (پانا) - سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران از آغاز روند جوان‌گرایی در تیم ملی در انتخابی جام ملت‌های آسیا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به کمک همه نیاز دارم؛ پای جوان‌گرایی ایستاده‌ام

وحید شمسایی در گفت‌وگو با پانا، درباره انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: «فوتسال ایران سال‌هاست که با پستی و بلندی‌های زیادی روبه‌رو شد تا بالاخره توانست به جایگاه خودش که سومی جهان بود برسیم. یادم می‌آید صادق دروگر در مقطعی لوزانو سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا را به ایران آورد تا به عنوان مدرس در کلاس‌های مربیگری آموزش دهد، او آن زمان به ما گفت فاصله فوتسال ایران با برزیل و اسپانیا فقط ده سال است.»

وی ادامه داد: «فوتسال در ایران با سرعت زیادی پیشرفت کرد مربیان زیادی هم در تمامی این سال‌ها تلاش کردند؛ دوره تحول با حسین شمس و سومی جهان را در سال ۲۰۱۶ تجربه کردیم، از آن طرف حذف زودهنگام از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا که فوتسال ایران ناکام شد را دیدیم. بنابراین ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم فوتسال را به روزهای اوج خود برگردانیم. من هم با توجه به مسئولیت جدیدی که گرفتم تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا شرایط فوتسال بهتر از همیشه شود. ما باید ساختار مناسب را پیدا کنیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.»

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان عنوان کرد: «من از همان ابتدا که صحبت حضورم در تیم ملی شد از رئیس فدراسیون فوتبال هم خواستیم که آینده‌نگر باشیم و برنامه‌محور کار کنیم. در سال‌های گذشته جوانانی به تیم ملی اضافه شدند که نتیجه‌اش را در سال ۲۰۱۶ دیدیم و سومی جهان نصیب فوتسال ایران شد. الان هم باید همین کار را انجام دهیم. فوتسال ایران نیاز به پوست اندازی دارد؛ بازیکنانی که الان در ترکیب تیم هستند جزء بهترین‌ها هستند که زحمت زیادی هم کشیده‌اند اما این یک واقعیت است که تیم ملی به جوانگرایی نیاز دارد. ما باید اولویتمان تیم زیر ۱۹ سال باشد و حتی اگر یک جام جهانی را هم از دست دادیم؛ اتفاق بدی نیست چرا که به جای آن آینده ازآن ما خواهد بود. اگر طبق آینده‌نگری و با برنامه‌ریزی پیش برویم پنج تا هشت سال دیگر بر بام جهان ایستاده‌ایم.»

شمسایی تاکید کرد: «خوشبختانه فدراسیون هم از پشتوانه‌سازی حمایت کرد و این جای خوشحالی دارد. از زحمات مربیان گذشته به ویژه محمد ناظم‌الشریعه تشکر می‌کنم. تیم ملی با او توانست به سومی جهان برسد که کار بسیار ارزنده‌ای بود. امیدوارم ما هم بتوانیم با پشتوانه‌سازی اتفاقات خوبی در فوتسال ایران رقم بزنیم.»

وی در مورد دستیارانش در تیم ملی عنوان کرد: «قطعا به همراهی و کمک دیگران نیاز داریم. قرار است یک تمرین‌دهنده از اسپانیا یا برزیل به تیم اضافه شوند که مذاکراتی هم داشتیم. شهاب‌الدین سفال‌منش که در کانادا زندگی می‌کند و مصطفی نظری که بهترین دروازه‌بان جهان بود، را کنار خودمان می‌آوریم. افرادی باید در کنار ما باشند که با تمام وجود و باانگیزه کار کنند علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به کمک همه نیاز دارم. از همه بزرگان فوتسال که شاگردی آن‌ها را کرده‌ام برای قبول این مسئولیت رخصت گرفتم امیدوارم از این پس بتوانم با تمام توان کار کنم و البته منابع مالی هم در حد و اندازه تیم ملی برای ما تامین شود. ما مسیر سختی را پیش‌رو داریم؛ همیشه در هر تیمی جوانگرایی کاری سخت و دشوار است، به هر حال بازیکنانی که سال‌ها کنار هم بودند باید جای خود را به بازیکنان جوان‌تر بدهند و این اتفاق در هر رشته ورزشی رقم می‌خورد. یک روز هم من از تیم ملی خداحافظی کردم و جای خودم را به بازیکنان جوان‌تر دادم و حالا به نوبت این قطار که در حرکت است به بازیکنان باتجربه می‌رسد. با این حال نگران نیستم ‌و پای این مسیر سخت ایستاده‌ام.»

شمسایی در پایان گفت: «من زمانی که برای نخستین بار به عنوان سرمربی در لیگ حضور پیدا کردم کارم را با تیم دبیری شروع کردم که یادم می‌آید آن موقع قهرمان ایران شدیم؛ از آن زمان به بعد باشگاه‌ها به مربیان جوان اعتماد کردند. بنابراین من هم پای بازیکنان جوان می‌ایستم تا نسلی تازه نفس و جوان در تیم ملی فوتسال بسازیم. همانطور که گفتم جوانگرایی در فوتسال ایران و باشگاه‌ها رخ نداده و ناظم‌الشریعه هم به خوبی به این موضوع اشاره کرده است. درهای تیم ملی روی همه باز است؛ من بازی‌های لیگ دسته اول را هم می‌بینم؛ مسابقات لیگ برتر فوتسال هم ۱۳ اسفند به پایان می‌رسد و دور انتخابی جام ملت‌های آسیا را در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ پیش‌رو داریم. باید برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد و براساس الگو و اصول پیش برویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار