معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

مشارکت، همراهی و همدلی خانواده‌ها با مدرسه عامل موثر در تربیت فرزندان است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه کارشناس مسئولان انجمن اولیاء و مربیان مناطق 21‌گانه شهرستان‌های استان، بر مشارکت، همراهی و همدلی خانواده‌ها با مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت، همراهی و همدلی خانواده‌ها با مدرسه عامل موثر در تربیت فرزندان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو در جلسه کارشناس مسئولان انجمن اولیاء و مربیان مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران گفت: طبق آئین نامه اجرائی مدارس، انجمن اولیاء و مربیان یکی از ارکان مهم مدرسه به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیاء و کمک به ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه به شمار می‌رود و به عنوان عضو اصلی در شوراهای مختلف مدرسه در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به اهمیت نقش اولیاء در فرایند تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای حضور فعال انجمن اولیاء و مربیان در تمام فعالیت‌های مدرسه لازم و ضروری است.

بهارلو برنامه‌ریزی در جهت برگزاری دوره‌های آموزش خانواده و ارتقاء آگاهی اولیاء، تأمین مشارکت فکری، فرهنگی، عاطفی و آموزشی اولیا و تقویت هماهنگی و همسویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه، همکاری با مدیر مدرسه در اجرای برنامه‌های مختلف، نظارت بر نحوه هزینه وجوه حاصل از کمک‌های مردمی، خدمات فوق برنامه، سرانه دانش‌آموزان و کمک‌های شوراهای آموزش و پرورش از طریق شورای مالی و مطابقت موارد هزینه با برنامه‌های مصوب شورای مدرسه و.... را از مهمترین محورهای فعالیت انجمن اولیاء و مربیان در مدارس برشمرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: با عنایت به اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشارکت، همراهی و همدلی خانواده‌ها با مدرسه عامل مهم و موثر در تربیت فرزندان است.

این مقام مسئول با اشاره به همراهی اولیاء در دوران کرونا خاطرنشان کرد: اولیاء دانش‌آموزان در حقیقت مشتریان ما در آموزش و پرورش هستند که باید در نهایت احترام به آنها توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار