در جلسه وزیر اقتصاد با مدیران بانکی چه گذشت؟

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد و امور دارایی عصر امروز (شنبه نهم بهمن ماه) با مدیران ارشد بانک‌ها و روسای شعب مراکز استان‌ها جلسه دارد، جلسه‌ای که هدف از آن تسریع در اجرای طرح حذف ضامن برای پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
در جلسه وزیر اقتصاد با مدیران بانکی چه گذشت؟

رییس‌جمهوری ۲۷ دی‌ماه در نشستی صریح با مدیران ارشد نظام بانکی پنج دستور ویژه برای اصلاح رویه بانک‌ها در جهت تسهیل امور مردم صادر کرد که تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی در ارائه تسهیلات خُرد به آنها به‌جای وثیقه و ضامن یکی از این دستورها بود.

به دنبال دستور رییس‌جمهور برای اصلاح رفتار نظام بانکی با مردم، وزیر اقتصاد وعده داد که در روزهای آینده با ابلاغ به بانک‌های دولتی، آن‌ها مکلف خواهند شد وام‌های خُرد را بدون ضامن و وثیقه به مردم پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد نیز پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) این طرح در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.

به گفته «سید احسان خاندوزی» این تسهیلات با هماهنگی و مشارکت مدیران عامل بانک‌های دولتی تنظیم شده و به هیات مدیره بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارائی دوم بهمن ما، در توئیتی از آغاز پرداخت بدون ضامن تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب خبر داد.

بر این اساس، ۱۳ بانک‌ ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است و مشمول طرح پرداخت تسهیلات خُرد به متقاضیان بدون وثیقه و ضامن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار