لاهیجان نارنجی شد

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۲۹ درصد واجدین شرایط استان گیلان نیز موفق به تزریق دز سوم واکسن خود شدند، اظهار کرد یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۳۷ نفر هنوز برای تزریق دز سوم اقدام نکردند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
لاهیجان نارنجی شد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۲۸۲ نفر دز اول واکسن خود را دریافت کردند و ۱۰۶ هزار و ۳۱۸ نفر در انتظار دریافت واکسن هستند.

وی از پوشش ۸۹ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان با دز دوم خبر داد و افزود: یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۵۵۶ نفر دز دوم را دریافت کردند و ۲۳۷ هزار و ۴۴ نفر هنوز واکسینه نشدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۲۹ درصد واجدین شرایط استان گیلان نیز موفق به تزریق دز سوم واکسن خود شدند، اظهار کرد: یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۳۷ نفر هنوز برای تزریق دز سوم اقدام نکردند.

حیدرزاده، از تزریق مجموعا پنج میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۱ دز واکسن در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان لاهیجان وضعیت نارنجی دارد.

وی با اشاره به زرد شدن شهرستان های رودسر، سیاهکل، لنگرود، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، خمام، آستارا، رودسر، ماسال، فومن، بندرانزلی، رشت و رودبار، گفت: فقط چهار شهرستان املش، صومعه سرا، شفت و املش آبی هستند.

وی با اشاره به شیوع سویه امیکرون در گیلان و سرعت بالای انتقال آن، از شهروندان خواست در تزریق به موقع دزهای واکسن کرونا اصلا تعلل نکرده و دستورالعمل‌ها به ویژه زدن ماسک و خودداری از شرکت در دورهمی را با جدیت ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار