کاهش غلظت خون با مصرف این مواد غذایی

تهران (پانا) - متخصص و مدرس طب ایرانی نکات مهمی را درباره کاهش غلظت خود بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش غلظت خون با مصرف این مواد غذایی

به گزارش فرتاک نیوز،مریم نواب‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: غذاهای مختلف با گذراندن مراحل چهارگانه هضم، اجزای مختلف آنها وارد خون می‌شوند و قوام خون را تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه تغییر قوام خون در نتیجه مصرف غذا یا به سمت افزایش غلظت است یا افزایش رقت، افزود: افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند منجر به بروز عوارض مختلفی مانند واریس، خشکی پوست، اگزما، خستگی، کسلی در اعضای بدن خواهد شد.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه خرما از غذاهایی است که مداومت در خوردن آن به افزایش غلظت خون می‌انجامد؛ بخصوص در مناطقی که خرما رویش ندارد، تصریح کرد: خون یا به دلیل سردی غلیظ می‌شود یا خون از حرارت می‌سوزد و غلیظ می‌شود.

نواب‌زاده ادامه داد: وقتی غلظت خون به دلیل سردی است باید به این افراد مواد غذایی را بدهیم که خون را رقیق می‌کنند و گرم هستند مانند گل گاو زبان، سنبل طیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، پونه، آویشن به لیمو و البته اینها بهتر است همراه عناب دم کرده یا جوشانیده شوند، چون عناب مسهل اخلاط غلیظ و مسهل اخلاط رقیق است.

وی بیان کرد: تمام مواد غذایی که سودا را از بدن دفع می‌کنند، خون را رقیق می‌کنند، اما غلظتی که از سوختن خون است باید حرارت را کم کرد؛ مصرف زرشک، ترشیجات، آبغوره و چای ترش نیز توصیه می‌شود که هم فشار را میزان می‌کند همچنین غلظت را از کاهش می‌دهد.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه مشورت با پزشک متخصص در این امر بسیار مهم است، یادآور شد: خوردن آب لیموی تازه و خاکشیر در همه مزاج‌ها، بخصوص فصل تابستان توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار