۳ رویکرد مهم «مدارس غیردولتی» به روایت رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی

تهران (پانا) - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت باید مدارس غیردولتی در کنار «کیفیت‌بخشی» به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، «رویکرد تربیتی و فرهنگی» مناسبی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
۳ رویکرد مهم «مدارس غیردولتی» به روایت رییس سازمان مدارس  و مراکز غیردولتی

احمد محمودزاده؛ در نشست صمیمی با جمعی از مؤسسان مدارس غیردولتی شهرتهران که در سالن جلسات شهید حججی سازمان، برگزار شد، اظهار کرد: عنصر اصلی آموزش و پرورش، «معلم» است و ما در مدارس غیردولتی، با حمایت از معلمان، تلاش می کنیم دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین، تربیت نماییم.

محمود زاده افزود: با توجه به مطالعاتی که در نظام های آموزش و پرورش ۳۸ کشور پیشرفته دنیا داشته ام، چهار نوع مدرسه در جهان وجود دارد: «مدارس دولتی»، «غیردولتی»، «استعدادهای درخشان» و «مدارس استثنایی» و بر این باورم که دولت ها به تنهایی قادر به تأمین نیازهای آموزش و پرورش نیستند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، متناسب با اسناد بالادستی مانند؛ «سندتحول بنیادین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است، در این اسناد، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رکن اصلی تمدن سازی را «نظام تعلیم و تربیت» می دانند و به صورت تأکیدی به آموزش و پرورش اشاره دارند؛ لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگین تر است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: در موضوع آموزش و پرورش تمامی ذی نفعان باید مشارکت داشته باشند. که بخشی از این ذی نفعان معلمان، دانش آموزان، اولیا و مؤسسان و بخش دیگر، شرکای ما در نهاد های دولتی و غیردولتی، سمن ها، خیرین و ....هستند.

محمود زاده ادامه داد: انتظار می رود؛ مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی و فرهنگی خوبی هم داشته باشند و در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق برنامه های سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش، نیازمند همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.

محمودزاده تصریح کرد: قرار است در «مدرسه شیشه ای» تمامی فرآیندهای تعلیم و تربیت در دید مردم قرار گیرد، از روز اولی که اولیا دانش آموزان برای ثبت نام وارد مدرسه می شوند باید بداند که برای فرزندشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ چقدر باید هزینه کنند. این شفافیت در راستای شعار های دولت مردمی سیزدهم است.

وی افزود: آمادگی داریم تا رشته های جدیدی در شاخه های آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش ایجاد کنیم تا بتوانیم به جوانان و نوجوانان در مسیر اشتغال، کمک کنیم.

محمودزاده گفت: برای توسعه علوم انسانی در مدارس غیردولتی نیز آمادگی داریم و امیدوارم بتوانیم با همکاری ائمه جمعه، فضاهای با کاربری آموزشی و پرورشی و مواردی را که به صورت عام المنفعه در استان ها استفاده می شوند، در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهیم تا زمینه کیفیت بخشی به توسعه علم انسانی وتربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار