دبیر آموزشگاه دخترانه الزهرا آموزش و پرورش اسلامشهر پاسخ داد
چرا آموزش حضوری بهتر از مجازی است
اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزشگاه دخترانه الزهرا آموزش و پرورش اسلامشهر میگوید آموزش مجازی انگیزه زیادی را برای دانشآموزان در علم آموزی ندارد و قطعا آموزش حضوری از نقش بسزایی برای یادگیری دانشآموزان برخوردار است.
پس از گذشت دو سال از پاندمی کرونا و آموزش دانشآموزان به صورت مجازی، آموزش و پرورش در شرایطی جدید تصمیم به اجرای آموزش ترکیبی از مجازی و حضوری گرفته شده که در حال اجرا است و در این میان دیدگاههای متفاوت در زمینه این نوع آموزش وجود دارد.
فاطمه پیران، دبیر آموزشگاه دخترانه الزهرا آموزش و پرورش اسلامشهر، در گفت و گو با پانا و در رابطه با اجرای طرح آموزش ترکیبی اظهار کرد:«آموزش مجازی انگیزه زیادی را برای دانشآموزان در بر نداشته است و قطعا آموزش حضوری از نقش بسزایی برای یادگیری دانشآموزان برخوردار است.»
وی در رابطه با اشکالات آموزش مجازی تصریح کرد:« بسیاری از دانشآموزان در پرسش و پاسخها شرکت نداشتند و حضور و غیاب را علامت نمیزدند و تکالیف خود را ارسال نمیکردند، اما در آموزش حضوری تمام این نکات رعایت میشود.»
پیران بیان کرد:«از سوی دیگر آموزش حضوری افزایش انگیزه در دانشآموزانی که در دروس کمی ضعف داشتند را بالا برد و تاثیر خوبی در آموزش آنان داشت و در نتایج امتحانات پایان ترم و یا امتحانات ماهانه و حتی پرسشهای هفتگی و کلاسی نیز موثر است.»
دبیر این آموزشگاه دخترانه افزود:«در آموزش حضوری دانشآموزان با دقت تکالیف خود را انجام میدهند و نسبت به آموزش مجازی فرصت مطالعه بیشتری دارند و این امر موفقیتهای زیادی را برای آنان به نسبت آموزش مجازی در بر دارد.»
خبرنگار دانشآموز: رومینا معبادی
ارسال دیدگاه