«ماژین» مستعد صادرات گل نرگس است

ایلام (پانا) - مدیر سازمان جهاد کشاورزی بخش ماژین در استان ایلام گفت منطقه دارای شرایط آب و هوایی و زمین مرغوب جهت کشت گل نرگس است و با حمایت ارگان‌ها و افزایش سطح زیر کشت می‌توان به صادرات آن اندیشید.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
«ماژین» مستعد صادرات  گل نرگس است

زهرا محمودی مدیر سازمان جهاد کشاورزی بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر، به پانا گفت: «کشت گل نرگس در اواخر تابستان به شکل کاشت پیازچه آن در زمین و برداشت آن نیز در اوایل فصل زمستان صورت می‌گیرد و خوشبختانه در منطقه با توجه به اینکه به صورت خودرو شرایط کشت گل نرگس وجود دارد بهره برادران بسیاری در این زمینه به کشت گل نرگس اقدام می کنند. با این حال سازمان تسهیلات و آموزش هایی در این زمینه در اختیار بهره برداران قرار داده که توانستند با کمک آن، اقدام به کشت گل نرگس به امید بهره وری بیشتر کنند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی منطقه با استفاده از اعتباراتی که قبلا پیش بینی شده و هماهنگ شده است همچون پرداخت های صندوق کار آفرینی امید ،طرح برکت و ردیف های اعتباری خاص کشاورزان در بانک ها ، پس از معرفی تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت می‌شود و اقدام به کاشت، داشت و برداشت می‌کنند.

محمودی در خصوص بازار فروش ادامه داد: معمولا با توجه به کیفیت خوب، بهره برداران ما محصولات خود را علاوه بر ایلام به استان های دیگر همچون ،تهران،قم،اراک و... عرضه می دارند.

این مقام مسؤل در منطقه در پایان توضیح داد: میزان برداشت گل نرگس در زمین های دیم در هر هکتار بطور تقریبی حدود پنجاه هزار شاخه گل است که اگر زمینه ای فراهم شود که کشاورزان به صورت آبی اقدام به کشت این گل کنند که قابلیت صادرات و ارزآوری نیز دارد، میزان عملکرد تا 130 هزار شاخه در هر هکتار هم قابل برداشت خواهد بود، به علاوه با توجه به افزایش قابل توجه کشت گل نرگس در منطقه و حتی کل استان و تولید محصول فراتر از نیاز تعریف شده است. همچنین ایجاد انگیزه و درآمد بیشتر در کشاورزان، بایستی زمینه صادرات گل نرگس به کشورهای مجاور را فراهم آورد که در این خصوص لازم است بطور اساسی و ریشه ای برای آینده برنامه ریزی شود که همت و پیگیری مسئولین و ارگان‌های مربوطه در سطح منطقه و استان رو می طلبد.

خبر نگار :بهاره غریبی و فاطمه زهرا حیدر بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار