برگزاری اجلاس نماز در استان اصفهان با هدف تقویت دین‌باوری دانش‌آموزان

اصفهان (پانا) - رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان اصفهان گفت هدف از برگزاری اجلاس نماز تقویت روحیه دین‌باوری و پیوند دانش‌آموزان با نماز است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاس نماز در استان اصفهان با هدف تقویت دین‌باوری دانش‌آموزان

جعفر تحویل پور رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان اصفهان در اجلاس نماز ضمن تبریک خجسته زادروز الگو و اسوه زنان عالم، هدف از برگزاری اجلاس نماز را تقویت روحیه دین باوری و پیوند دانش آموزان با نماز دانست.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی نماز با حضور دانش آموزان و کارشناسان مذهبی عاملی برای رفع شبهات دانش آموزان و برطرف شدن چالش های ذهنی آنان است تا از این رهگذر بتوانند نیروى تقوا را در دانش آموزان قوی تر کنند.

تحویل پور ادامه داد: در این صورت است که می توان پیش اجلاسیه واجلاسیه های سراسرکشور را دروازه ای به سوی نزدیک شدن نسل نوجوان و جوان امروز جامعه به ساحت کامل تربیتی دانست.
سید حسین عبادی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان در ادامه گفت: اجلاس دانش آموزی نماز فرصتی برای تبیین ضرورت و اهمیت پرداختن به ساحت تربیتی عبادی، اعتقادی و اخلاقی در مدارس است، اهل نماز بودن و به عبارت دیگر پایبندی دانش آموزان به نماز، عالی ترین ساحت تربیتی و حلقه اتصال با سایر ساحت های تربیتی مورد تاکید سند تحول بنیادین نظام آموزشی است.

وی افزود: یافته های پژوهش های جدید در زمینه هوش اخلاقی و هوش معنوی نیز نشان می دهد، مناسک دینی به ویژه نماز نه تنها موجب تامین، حفظ و ارتقای سلامت فردی، اجتماعی و روانشناختی می شود بلکه بهترین راهکار برای بهبود عملکرد فردی و جامعه در حوزه اخلاق مداری و تحقق زیست مسلمانی و پاک زیستی در همه عرصه ها است.
داستان پور خطیب، نویسنده و پژوهشگر حوزه جوان و نوجوان نیز در مورد مشکلات جوانان در جامعه و راهبردهای کاربردی آن نکاتی را مطرح کرد.

وی نکات کلیدی و مورد توجه ارتباط دختران و پسران را مورد بررسی قرار داد و گفت: حضرت علی، رسیدن به این جایگاه و مدارج بالا را داشتن یک فرمول می داند و آن اینکه دانش آموز و همه ما انسان ها باید سر راه دلمان بنشینیم و کشیک قلب مان را بکشیم و اجازه ندهیم هر کسی به دلمان با هر افکاری راه پیدا کند.

در پایان دانش آموزان در ۳ کارگاه پژوهشی در امرنماز(نماز عاشقانه، نماز گوهر مقصود، نماز کلید بهشت)دسته بندی شدند و کارشناسان مذهبی متخصص با پرسش و پاسخ به شبهات دینی آنان پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار