حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا

برای موفقیت در جام جهانی باید از الان برنامه‌ریزی کنند

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است علت جذاب نبودن رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در نیم فصل اول این است که تیم‌ها بدنبال نتیجه گرفتن بودند و توجه کمی به فوتبال تهاجمی داشتند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برای موفقیت در جام جهانی باید از الان برنامه‌ریزی کنند

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا درباره کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران پس از پایان نیم فصل اول گفت: « نیم فصل خوبی را در لیگ برتر ایران شاهد نبودیم و کمتر از حد انتظار بازی سطح بالا و فنی از سوی تیم‌ها به نمایش گذاشته شد. وقتی پربیننده‌ترین بازی فوتبال ایران که دربی تهران است آن سطح از کیفیت را دارد و ما دیداری کسالت‌آور و کم موقعیت را از جانب دو تیم پرهوادار فوتبال ایران و آسیا تماشا می‌کنیم، دیگر چه توقعی از سایر تیم‌ها باید داشت که فوتبال جذابی ارائه کنند و دنبال فوتبال تهاجمی باشند. البته در این بین شاید برخی تیم‌ها از نتایجی که برای آنها بدست آمده راضی باشند و هواداران‌شان از روند نتیجه‌گیری ابراز رضایت کنند اما حقیقت این است که فوتبال تاکتیکی و جذابی را ارائه نکرده‌اند و فقط نتیجه گرفتند.»

وی در ادامه درباره کم گل بودن دیدارهای نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران گفت: «نیم فصل اول که ما دیدیم مبتنی بر این بود که تیم‌ها دنبال نتیجه‌گرایی بودند و اصول بازی خود را روی همین موضوع گذاشتند و برای همین بود که تا این حد بازی‌های لیگ برتر ما کم موقعیت و در نتیجه کم گل شده است. اینکه استقلال با 24 گل زده بهترین خط حمله نیم فصل اول را در اختیار دارد و میانگین گل زده این تیم در هر بازی زیر 2 گل است نشان می‌دهد که وضعیت به چه صورت دنبال می‌شود. فقط امیداوریم که در نیم فصل دوم کمی شرایط بهتر شود و تیم‌ها در کنار نتیجه‌گرا بودن با جذب بازیکن جدید بیشتر سمت فوتبال تهاجمی بروند تا حداقل تماشاگر از دیدن فوتبال لذت ببرد.»

سرمربی اسبق پرسپولیس در واکنش به انتخاب بهترین تیم‌های لیگ برتر در نیم فصل اول گفت: «همانطور که گفتم ما نیم فصل خوبی را پشت نگذاشتیم اما در دل همین نیم فصل ضعیف فقط می‌توان گفت تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد کمی متفاوت‌تر بودند اما همین تیم‌ها هم چندان دلچسب کار نکردند.»

درخشان در ادامه درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و حضور در جام جهانی 2022 قطر گفت: «اگر قصد داریم در جام جهانی حضوری موفق داشته باشیم و عملکردی مطلوب ارائه کنیم باید از همین الان برای تیم ملی تا آغاز جام جهانی برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند و مهم‌تر اینکه منابع مالی برای تامین نیازهای تیم ملی فراهم شود تا کادر فنی و بازیکنان بدون دغدغه برنامه‌های آماده‌سازی تیم را دنبال کنند. جام جهانی اینطور نیست که تیم یکی دو هفته قبل از جام جمع شده و وارد زمین شود، برای این رقابت باید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرد و آماده شد تا با اوج آمادگی راهی قطر شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار