۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شعاع ۱۰۰ کیلومتری نقطه کانونی زلزله تبریز ساکن هستند

تهران (پانا) - رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شعاع ۱۰۰ کیلومتری زلزله ۴/۴ تبریز سکونت دارند بر آمادگی مدیریت بحران برای پس‌لرزه‌های احتمالی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شعاع ۱۰۰ کیلومتری نقطه کانونی زلزله تبریز ساکن هستند

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از ویژگی‌های زلزله ۴/۴ را که امروز ۳ بهمن در استان آذربایجان‌شرقی در نزدیکی شهر تبریز رخ داد همراه با میزان خسارت وارده اعلام کرد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه زلزله با خسارت جانی و مالی همراه نبوده است، گفت: زلزله در جنوب شرقی حاشیه شهر تبریز بین شهر تبریز و شهر باسمنج استان آذربایجان شرقی در عمق ۱۵ کیلومتری و با فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر باسمنج در حاشیه شهر رخ داد.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه احتمالا فعالیت گسل شمال تبریز سبب رخداد زلزله با بزرگی ۴.۴ بوده است از لرزه‌خیزی بالای منطقه زلزله زده و پیرامون آن خبر داد.

وی توضیح داد: سابقه لرزه‌خیزی گسل شمال تبریز بسیار زیاد است و سبب زلزله‌های ویرانگری در این منطقه شده است به طوریکه شهر تبریز در طول تاریخ بر اثر فعالیت این گسل چندین بار ویران شده است. بنابراین توجه جدی به این زلزله و اهمیت آن کاملا روشن است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اطراف محل زلزله و در شعاع ۱۰۰ کیلومتری بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند که حدود یک میلیون و ۸۵۰ نفر آن جمعیت شهری و حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

وقوع ۱۴۶۰ زمین لرزه با بزرگی ۲.۵ و بیشتر در منطقه

بیت‌اللهی ادامه داد: از نظر لرزه خیزی در ۱۵ سال گذشته در اطراف این رومرکز نزدیک به یکهزار و ۴۶۰ زمین لرزه به بزرگی ۲.۵ به بالا رخ داده است که نشان دهنده لرزه خیزی بالای منطقه است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ به دلیل لرزه‌خیزی بالای منطقه و میزان جمعیت ساکن شهری و روستایی در اطراف محل زلزله، هوشیاری لازم در سطوح مدیریت بحران شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی وجود داشته باشد تا حادثه بزرگتری رخ ندهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار