مریم بحرالعلومی بهترین فیلمساز زن داکا شد

تهران (پانا) - مریم بحرالعلومی جایزه بهترین فیلمساز زن جشنواره داکا را برای فیلم «شهربانو» دریافت کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مریم بحرالعلومی بهترین فیلمساز زن داکا شد

بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا از 15 تا 23 ژانویه 2022 (25 دی تا 3 بهمن 1400) در شهر داکای بنگلادش برگزار شد و مریم بحرالعلومی جایزه بهترین فیلمساز زن این جشنواره را برای فیلم «شهربانو» با عنوان جهانی Lady of the City از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی در بخش مسابقه این دوره از جشنواره با آثاری از ایران و جهان رقابت می‌کرد که از جمله آثار ایرانی این بخش «آتابای» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی بود.

«شهربانو» پیش از این در بخش مسابقه سینمای سعادت سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی زردآلوی طلایی ارمنستان حضور داشت و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

مریم بحرالعلومی پیش از این دیپلم افتخار بخش فیلمسازان زن هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا را نیز برای فیلم «پاسیو» دریافت کرده است.

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمد ولی‌زادگان، علی کیان ارثی، ترنم کاظمی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و صدای افتخاری مه لقا باقری نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

بحرالعلومی به جای خلاصه داستان «شهربانو» نوشته است: یکی از بدترین مجازات‌ها اینه که وسط یه اشتباهِ ناخواسته یا خواسته‌ای اشتباه، خودت رو حبس کنی تا ابد… جوری که انگار، نه راه پس داری نه راه پیش. نه جایِ موندن و نه جونِ رفتن!

پخش جهانی «شهربانو» بر عهده کمپانی Maroon Films به مدیریت ثمین مهاجرانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار