یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دین اسلام از بین بردن بی‌عدالتی‌ها نسبت به زنان بوده است

پردیس (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت زن در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد. ادیان الهی خصوصاً در دین اسلام به احیای شخصیت والای زن اهمیت داده‌ و سعی کرده‌اند بی‌عدالتی ‌‌هارا از بین ببرند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دین اسلام از بین بردن بی‌عدالتی‌ها نسبت به زنان بوده است

محمد فروتن، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان پردیس ضمن تبریک روز زن به تمامی زنان سرزمین و به خصوص همکاران حوزه پرورشی افزود: زنان رکن اصلی جامعه انسانی هستند و علاوه بر هر مسئولیتی، مهم‌ترین نقش را در کانون خانواده برعهده دارند.

وی با اشاره به قرآن کریم که رسول گرامی اسلام(ص) را الگوی شایسته و اسوه‌ حسنه‌ مؤمنان معرفی کرده است، اظهار کرد: در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خُلق و خو و مسئولیت‌های خاص زنانه، لازم است زنان از جنس خود، الگویی داشته باشند تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه‌پذیری، به راه و رسم و سیره‌ اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان پردیس با بیان اینکه پیامبر(ص) در سخنانش، حضرت فاطمه زهرا (س) را از وجود خود می‌دانند تصریح کرد: این می تواند بهترین دلیل برای این باشد که بهترین الگو در زندگی برای زنان، زندگی و رفتار حضرت زهرا (س) است.

فروتن با اشاره به رفتارهای این بانوی بزرگوار ادامه داد: هر یک از رفتارهای حضرت فاطمه(س) دارای حقیقتی است که آن را می‌توان به سادگی و با تحلیل و استنباط در همه زمان‌ها ‌و در همه ابعاد فردی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به کار برد.

وی با بیان رفتارهایی که در سیره حضرت فاطمه زهرا (س) وجود دارد، تصریح کرد: رفتارهایی در سیره آن بزرگوار وجود دارد که عیناً قابل اقتباس و پیروی است؛ مانند عبادت و دعا، احترام به همسر، رفتار مناسب و مهرورزی به خانواده؛ پس الگوها منحصر به زمان و مکان نیستند و در همه اعصار می‌توان برای الگوگیری به آن‌ها مراجعه کرد.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار