وزیر فرهنگ: رویکرد دولت افزایش دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه نمایشگاه مجازی کتاب با تاکید بر رویکرد افزایش تسهیل‌گری دولت در دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی از ارائه ۲۱۰ هزار عنوان کتاب همزمان با بر پایی این رویداد بزرگ فرهنگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ: رویکرد دولت افزایش دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی است

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی عصر شنبه در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که به صورت وبینار برگزار شد، با تبریک فرار رسیدن فرخنده سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و روز مادر، اظهار داشت: دولت سیزدهم ، در زمینه گسترش فعالیت‌های عمومی رویکرد مردم محوری دارد.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: بر این باروم که مردم از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار ‌بر رشد و اعتلای فرهنگی جامعه هستند که باید تمام تلاش خود را با همراهی یکدیگر به کار ببندیدم.

​اسماعیلی در ادامه با تاکید بر رویکرد افزایش تسهیل‌گری دولت در دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: اگر کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرد اما فرصتی را نیز فراهم آورد که امروز در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۲۱۰ هزار عنوان کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌ها از جمله شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و چند دستگاه دیگر در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند.

​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سالروز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فردا (سوم بهمن ماه ۱۴۰۰) سالروز میلاد حضرت امام خمینی‌(ره) است، باید به روح بلند معمار حکیم و کبیر انقلاب اسلامی درود بفرستیم؛ به روح فرزند راستین حضرت فاطمه زهرا(س).

اسماعیلی تاکید کرد: درخت تناور انقلاب اسلامی ایران را امروز به برکت وجود و مجاهدت‌ حضرت امام خمینی (ره) و پشتوانه های مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در اختیار داریم.

​عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود به فرارسیدن بهمن‌ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری همه رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این ماه پر خیر و برکت هم اشاره کرد و از تسهیلات ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام زن خبر داد.

اسماعیلی ادامه داد: به‌ مناسبت هفته گرامیداشت زن و مقام شامخ مادر، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه ویژه علاوه ‌بر تسهیلات پیش‌بینی شده برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیش‌بینی شده است.

​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: به خریدارانی که کتاب‌های عرضه شده با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در نمایشگاه مجازی کتاب تهران را خریداری کنند، تا دو برابر اعتبار یارانه اهدا خواهد شد.

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در تالار عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار