آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر گفت در مناطق سیل‌زده کرمان بیش از ۱۸ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند و اقلام مورد نیاز را گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف

پیرحسین کولیوند درباره نحوه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل کرمان، گفت: امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل با سرعت بیشتری در حال انجام است. البته شب گذشته با توجه به اینکه امکان پرواز و امدادرسانی بالگرد‌ها وجود نداشت، امدادرسانی به صورت زمینی انجام شده است.

وی افزود: از صبح سه فروند بالگرد در حال امدادرسانی هستند و برخی از مسیر‌های روستایی باز شده است. در روستا‌هایی که ما در حال بازدید میدانی هستیم، همچنان امدادرسانی ادامه دارد.

کولیوند ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، آب‌ریزشی است که از سقف منازل وجود داشته یا اینکه برخی مناطق دچار آبگرفتگی شده است. البته با بهبود هوا نیز شرایط امدادرسانی بهتر شده و هم سرعت امدادرسانی افزایش یافته است. خوشبختانه خدمات با سرعت در حال انجام است و رضایتمندی مردم هم خوب بود و خدمات لازم و مورد نیاز مردم را توسعه می‌دهیم.

وی گفت: بسیاری از هموطنانی که به اقلام تغذیه‌ای داشتند، امدادرسانی به آن‌ها انجام شده است و سایر اقلامی را که نیاز داشتند، در اختیارشان قرار داده‌ایم.

راه‌های کمک رسانی به سیل‌زدگان

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از مردم و بنگاه‌های اقتصادی دعوت کرد برای تامین اقلام زیستی نیازمندان سیل‌زده، کمک‌های غیرنقدی خود را به شعب هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند.

وحید سلیمی افزود: شماره حساب ۹۹۹۹۹ با کد دستوری #۱۱۲*۷۳۷ *و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی، شماره حساب ۹۹۹۹۹ با کد دستوری #۱۱۲*۷۲۴ *و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و شماره حساب ۹۹۹۹۹ با کد دستوری #۱۱۲*۷۴۱ *و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت، شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۱۵۵۹۳۵۶۸۳ نزد بانک سپه و شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۱۹۹۵۰۰۰۳۱ نزد بانک کشاورزی از شماره حساب‌هایی است که مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به این شماره‌ها واریز کنند.

به گفته سلیمی، مردم می‌توانند وسایلی مانند پتو، نایلون، زیرانداز، موکت، مواد غذایی و کمک‌های غیر نقدی را در راستای کمک به آسیب دیدگان متاثر از شرایط جوی، به شعب هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند.

ادامه امداد در مناطق سیل زده/ انسداد ۱۵ محور اصلی

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت کمک رسانی در مناطق سیل زده با بهره گیری از ظرفیت‌های ارتش و سپاه سرعت بیشتری گرفته است.

حامد سجادی در برنامه ۱۸/۳۰ شبکه خبر گفت: مشغول کمک رسانی به سیل زدگان هستیم و نیرو‌های ارتش و سپاه هم به امداد و نجات سرعت بخشیده اند.

وی افزود: از ظرفیت استان‌های همجوار مثل یزد و فارس هم برای کمک رسانی کمک گرفته ایم.

سجادی گفت: امداد رسانی هوایی به روستا‌های در شرایط سخت انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در کمک رسانی به هموطنان به مواد غذایی نیاز است.

وی با هشدار درباره فعالیت سامانه جدید در غرب کشور گفت: هموطنان در این مناطق به هشدار‌ها توجه کنند، اما نگرانی نداشته باشند که تمام کمبود‌ها در این مناطق برطرف شده است.

انسداد ۱۵ محور اصلی

رضا اکبری معاون سازمان راه داری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: ۱۸ استان کشور درگیر باران و برف است و برخی مناطق بیش از ۵ شبانه روز، برفی است. بر اساس گزار‌های رسیده اکنون ۱۵ محور اصلی کشور مسدود است.

وی افزود: محور‌های کردستان، همدان، زنجان درگیر برف است. برخی محور‌های کرمان و سیستان هم به دلیل سیل و طغیان رودخانه‌ها مسدود است. محور‌های شمالی هم در ساعت‌های اخیر برفی شده و از هموطنان می‌خواهیم از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

وی افزود: در برخی محور‌ها ما با تخریب پل‌ها مواجه هستیم و بازگشایی و لوله گذاری این محور‌ها زمان بر است.

تامین اعتبار برای بازسازی واحد‌های آسیب دیده

مجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن هم گفت: برای بازسازی واحد‌های تخریبی تامین اعتبار شده است.

وی افزود: با ادامه بارش‌ها ارزیابی خسارات ممکن نیست، اما با فروکش کردن بارش‌ها این کار سرعت خواهد گرفت.

نیاز به کمک هوایی در کرمان

مجید سعیدی مدیر کل بحران استان کرمان گفت: دسترسی به ۲۰ هزار روستایی گرفتار در سیل دشوار شده است.

وی افزود: نیاز به کمک هوایی داریم.

اسکان موقت سیل زدگان

مهرداد حسن زاده مدیر کل بحران هرمزگان گفت: با احداث کمپ‌های موقت سیل زدگان اسکان موقت شده اند.

وی افزود: اقلام مورد نیاز سیل زدگان توزیع شده است و برخی مناطق هم تخلیه شده است.

برق مناطق سیل زده وصل شده است

علیرضا شهرکی، مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان هم گفت: در مناطق مرزی ما با کرمان مشکلاتی را داشتیم. امداد هوایی در این مناطق در حال انجام است.

وی افزود: برق مناطقی که قطع شده بود وصل شده و شرایط پایدار است.

انتقاد نماینده سنندج

محمد مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: کمبود ماشین آلات راه داری مشکلاتی را در مناطق سنندج و اطراف ایجاد کرده است.

حجم بی سابقه برف در کردستان

فلاحی مدیر کل مدیریت بحران کردستان هم گفت: حجم سنگین و کم سابقه برف مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده است.

وی افزود: از ارتش و سپاه هم برای برطرف کردن مشکلات کمک گرفته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار