وزیر کشور در ستاد مدیریت بحران رودبار جنوب؛

ارسال ماشین‌آلات مهندسی برای کمک به مناطق‌ سیل‌زده کرمان

کرمان(پانا) - وزیر کشور عنوان کرد ماشین‌آلات مهندسی ‌سپاه، ارتش و وزارت راه به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ماشین‌آلات مهندسی برای کمک به مناطق‌ سیل‌زده کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، احمد وحیدی که به منظور بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده به جنوب استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید‌های زمینی و هوایی از مناطق رودبار جنوب و زهکلوت و گفتگو با ساکنان روستاها و مناطق درگیر سیلاب، نشست ویژه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داد.
در این نشست که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور، معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار کرمان، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، اقدامات ضروری و کلیدی برای تسریع در امدادرسانی به مردم مطرح شد.
وزیر کشور در این نشست دستور داد تا بسته‌های زیستی و معیشتی با توزیع مناسب در روستاهای محاصره در سیلاب از همین لحظه انجام گیرد.
وی ادامه داد: حداقل ۵۰ هزار بسته اقلام غذایی باید در منطقه برای توزیع بین اهالی وجود داشته باشد.
وحیدی بیان کرد: ماشین‌آلات مهندسی از سپاه، ارتش و وزارت راه در راه هستند و با استقرار آنها، سریعا باید لایروبی پل‌ها و مسیر انحرافی رودخانه‌ها جهت ترمیم سیل بندها و پل‌های تخریبی صورت گیرد.
با دستور وزیر کشور، همچنین بهسازی و بازسازی منابع آب کشاورزی از جمله قنوات و چاه های آب در دستور کار قرار گرفت.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه گزارشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها باید حتما ارائه شود، به خسارات وارده سیل به بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: امهال وام‌های کشاورزانی که محصولاتشان در سیل از بین رفته انجام شود.

با فروکش کردن سیلاب، عدم خدمت رسانی در هیچ منطقه ای پذیرفته نیست

براساس این گزارش، علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز دراین نشست از برآورد خسارات سیل هفته گذشته در مناطق جنوبی خبر داد و با اشاره به گستردگی سیل و باتلاقی بودن برخی مناطق اظهار کرد: دیشب و امروز دسترسی به همه مناطق سیل زده نداشتیم، اما فردا با توجه به فروکش کردن سیلاب، عدم خدمت رسانی در هیچ منطقه ای پذیرفته نیست.
استاندار کرمان بیان کرد: گروه مهندسی ارتش فردا با تجهیزات وارد منطقه می شوند.
همچنین حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به توزیع یک هزار وعده غذا در روستای نهضت آباد؛ تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی ۷۲ ساعته، چادر و پتو بر عهده نیروهای بسیج است.
وی بر لزوم احداث و بازسازی سرویس های بهداشتی تخریب شده تاکید کرد.
همچنین فرماندار رودبار جنوب نیز در این جلسه با اشاره به سیل ۱۲ روز قبل و خسارات وارده به مناطق جنوبی استان گفت: همه امکانات بخش دولتی و خصوصی را برای لایروبی و ترمیم سیل بندها به کار گرفتیم.

پرورش با بیان اینکه خوشبختانه خسارت خاصی به شهر رودبار جنوب وارد نشد، تصریح کرد: روستاهای حاشیه هلیل رود و تالاب جازموزیان درگیر سیل شدند و حدود ۲۹۰ راه روستایی در شهرستان رودبار قطع شده ضمن آنکه هم اکنون فقط ارتباط تلفنی چهار روستا قطع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار