دبیر انسان و محیط‌ زیست ملارد:

هوای پاک، تضمین زندگی بهتر و سالم‌تر

ملارد (پانا) - دبیر انسان و محیط‌ زیست ملارد با اشاره بر اهمیت هوای پاک بر سلامت جسمی و روحی انسان به نگهداری و حفظ این نعمت ارزشمند الهی برای داشتن زندگی بهتر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هوای پاک، تضمین زندگی بهتر و سالم‌تر

مریم قهقائی، دبیر انسان و محیط‌ زیست و فیزیک دبیرستان شهید همت ملارد در مورد تاثیر هوای پاک و آلوده بر سلامت انسان بیان کرد: آب‌ و هوای آلوده باعث ایجاد بیماری‌های مختلف و کاهش سطح بهداشت، آسیب به ریه‌ها و سیستم ایمنی می‌شود و می‌تواند شادابی و تنفس‌ راحت را از ما دور کند.

او در رابطه‌ با رفتارهای نادرست روزمره ادامه داد: استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی بیشترین آسیب را از سوی ما به هوا وارد می‌کند، همچنین استفاده بیش از اندازه از مواد پلاستیکی موجب انبوه زباله و فعالیت زیاد کارخانه‌ها و تولید آلاینده‌ها می‌شود که ما می‌توانیم با اصلاح سبک زندگی این موارد را تغییر دهیم.

قهقائی در مورد اینکه درس انسان و محیط‌ زیست تا چه حد نظر دانش‌آموزان را به داشتن هوای پاک جلب کرده است ادامه داد: بحث و گفت‌وگوهای گروهی در این مورد باعث شده است تا دانش‌آموزان به عوامل آلودگی توجه کنند و با تاثیر آلاینده‌ها بر سلامت انسان و محیط زیست آشنا شوند و برای حل برخی مشکلات راهکار مناسب ارائه دهند.

دبیر انسان و محیط‌ زیست ملارد خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از وسایل نقلیه عمومی یا دوچرخه و جایگزین کردن انرژی‌های پاک مانند انرژی صفحه‌های خورشیدی به جای سوخت‌های فسیلی تاثیر بسزایی در کاهش آلاینده‌ها دارد که خوشبختانه دانش‌آموزان آن را به خوبی درک کرده‌اند.

خبرنگار: اسما بصری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار