نگاهی به فیلم‌های جشنواره فجر/ ۶

فیلمساز شناخته‌شده سینمای‌ کوتاه بدنبال خلق شگفتی در بزرگترین رویداد سینمایی کشور

تهران (پانا) - آرین وزیر دفتری کارگردان شناخته شده سینمای کوتاه است که با فیلم سینمایی «بی‌ رویا» در چهلمین دوره جشنواره فجر حضور دارد. وی می‌گوید این فیلم در چند بخش می‌تواند جزو کاندیداهای سیمرغ جشنواره فجر باشد و در بزرگترین رویداد سینمای کشور خلق شگفتی کند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فیلمساز شناخته‌شده سینمای‌ کوتاه بدنبال خلق شگفتی در بزرگترین رویداد سینمایی کشور

آرین وزیر دفتری بازیگر کارگردان و نویسنده جوان کشورمان امسال با فیلم «بی رویا» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او فعالیت کارگردانی‌اش را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و توانست با فیلم‌های خودش در جشنواره‌های مختلف سینمایی حضوری پررنگ داشته باشد.

وی با فیلم هنوز نه در برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و درادامه برنده جایزه بزرگ بخش بین‌الملل و جایزه نت‌پک سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بوسان کره‌ جنوبی شد.

وی که همسر شادی کرم رودی بازیگر جوان سینمای ایران است امسال با فیلم بی رویا برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و از او به عنوان یکی از پدیده‌های این دوره جشنواره یاد می‌شود.

وی در گفت‌وگویی با پانا که به طور کامل در دوران جشنواره فیلم فجر منتشر می‌شود درباره داستان این فیلم عنوان کرده است،

داستان فیلم «بی رویا» روایتگر زندگی زوجی به نام رویا و بابک است که قبل از مهاجرت شان درگیر اتفاقاتی عجیب می‌شوند. «بی رویا» یک فیلم معمایی و رازآلود است.

وزیر دفتری می‌گوید پیش تولید اثر را اوایل سال ۱۳۹۹ شروع کرده است و زمستان سال 99 فیلمبرداری آن را آغاز کرده است.

وی حضورش در عرصه فیلم کوتاه را کلیدی برای حضورش در عرصه ساخت فیلم بلند می‌داند و عنوان می‌کند این فیلم جزو معدود آثاری است که با سرمایه شخصی ساخته شده و هومن سیدی و سعید سعدی سرمایه گذاری و تهیه کنندگی آن را برعهده دارند.

کارگردان فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» به حضور بازیگرانی چون طناز طباطبایی و صابر ابر در این فیلم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد شادی کرم رودی همسر من است و از قبل با او چند فیلم کوتاه کار کردم و می‌دانستم که چه نقشی مناسب اوست.

وی که یکی از کارگردانان شناخته شده سینمای کوتاه کشور است ساخت فیلم بلند به عنوان نخستین تجربه بسیار سخت و پیچیده می‌داند و می‌گوید در گام نخست باید جلب اعتماد کنید و با توجه به فضای متفاوتی که در فیلم سینمایی «بی رویا» وجود داشت کار کمی پیچیده تر می‌شد.

تصور کارگردان این فیلم بر این است که این فیلم با توجه به نقش‌های پیچیده‌ای که بازیگران در آن بازی کردند، فیلمنامه، فیلمبرداری و طراحی صدا بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند البته که کاندید شدن به نظر داوران برمی‌گردد ولی با مواردی که ذکر شد این اثر می‌تواند مخاطب خود را پیدا کند.

به گزارش پانا، فیلم سینمایی «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری پس از پشت سر گذاشتن آخرین مراحل فنی و پساتولید آماده‌ نمایش در چهلمین جشنواره‌ فیلم فجر شد.

«بی‌رویا» عنوان نخستین فیلم بلند سینمایی آرین وزیردفتری است، این فیلم با فیلمنامه‌ای به نگارش او و به تهیه‌کنندگی مشترک سعید سعدی و هومن سیدی در زمستان سال گذشته جلوی دوربین رفته است.

فیلم سینمایی «بی‌رویا» اولین تجربه‌ هومن سیدی در تهیه‌کنندگی فیلم بلند سینمایی است. طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی‌ کرم‌رودی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

وزیردفتری پیشتر برای ساخت فیلم کوتاه «هنوز نه...»، جوایزی نظیر سمیرغ بهترین فیلم کوتاه آسیایی از جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌ فجر، جایزه بزرگ بخش بین‌الملل و جایزه «هنروتجربه‌» از جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم تجربی از هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه، جایزه نتپک و جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه پوسان را به دست آورده است. همچنین فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» ساخته‌ وزیردفتری در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره‌ کن، جشنواره‌ هوئسکا اسپانیا و جشنواره‌ فیلم شانگهای حضور داشته‌ است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «بی‌رویا» آمده است: مواجهه رویا با دختری بی‌نام‌ونشان، آغاز اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است.

عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی، نهال دشتی، میلاد یزدانی، مهری آل‌آقا، تیام کرمانیان، شهریار فرد، مصطفی اکبری، حضور رضا داوودنژاد و مائده طهماسبی، نویسنده و کارگردان: آرین وزیردفتری، تهیه‌کنندگان: سعید سعدی و هومن سیدی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، دستیار اول فیلمبردار: حامد عزت‌خواه، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: الهام معین، تدوین‌گر: مهدی سعدی، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی‌اکبری، موسیقی: بامداد افشار، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، منشی صحنه: آذر تجلی، برنامه‌ریز: نیلوفر کوخانی،مدیر تبلیغات: میثم میرزایی و آریان امیرخان، مشاور رسانه‌ و تبلیغات: مهسا همتی، عکاس: محمد بدرلو، مدیر تولید: زندهاد یاسر سلیمانی، مدیر تدارکات: مهدی بحری، فیلمبردار پشت صحنه: نیکی کوخانی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: محسن خیرآبادی، تصحیح رنگ: نیما دبیرزاده.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار