رئیس بنیاد مسکن کشور:

سیل 836 واحد مسکونی را در جنوب فارس تخریب کرد

کمک ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض دولت به واحدهای تخریب شده در سیل لارستان

شیراز (پانا) - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از مناطق سیل زده لارستان فارس گفت آماربرداری از میزان خسارات به منازل مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل زده جنوب کشور به اتمام رسیده و کار آواربرداری با هدف ساخت و بازسازی واحدهای خسارت دیده و تخریبی در برخی مناطق از جمله بیرم لارستان فارس آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سیل 836 واحد مسکونی را در جنوب فارس تخریب کرد

اکبر نیکزاد در بازدید از منطقه سیل زده بیرم گفت: میزان خسارات وارده به زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی و منازل مسکونی در بخش‌های مختلف بالا گزارش شده است که البته دولت برای جبران این میزان خسارت در جلسه هیات دولت تصمیم گیری خواهد کرد و اعتبار لازم را تخصیص خواهد داد.

نیکزاد تصریح کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به هر واحد مسکونی اعم از تخریبی و تعمیری اعطا می‌شود.

وی ابراز کرد: همچنین مبلغ ۳۰۰میلیون ریال نیز به عنوان کمک بلاعوض به هر واحد مسکونی تخریبی و ۲۰۰ میلیون ریال به واحدهای تعمیری اعطا خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین بر اساس اعلام بنیاد مستضعفان به هر واحد مسکونی تخریبی نیز هشت تُن و برای هر واحد تعمیری نیز ۲ تُن سیمان رایگان در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هم اینک نیز ستاد بازسازی واحدهای خسارت دیده در شهر بیرم لارستان راه‌اندازی شده و متقاضیان و شهروندان خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیندهای لازم در خصوص نام نویسی و تشکیل پرونده را در این ستاد به صورت یکپارچه انجام دهند.

وی ابراز کرد: بر اساس اعلام بنیاد مسکن استان فارس بارش‌های سیل آسای اخیر در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه جاری به یک هزار و ۳۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در جنوب این استان خسارت زد که ۸۳۶ واحد مسکونی از این تعداد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند و ۵۴۷ مورد تعمیری است.

وی افزود: سیل همچنین رقمی افزون بر۵۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها اعم از پل و ابنیه‌ها و دیوارهای حائل و زیرسازی و آسفالت روستاها در جنوب فارس خسارت وارد کرده است.

وی همچنین در بازدید از بافت فرسوده شهر قدیم لار گفت: جمعه ۲۴ دی‌ماه جاری، ارزیابان و کارشناسانی از مرکز پژوهشی بنیاد مسکن اقلاب اسلامی برای ساماندهی و بررسی این بافت و جلوگیری از خسارات احتمالی سیل و سایر مخاطرات طبیعی در این منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.

در سیل اخیر لارستان، یک نفر در اثر رانش زمین و پرتاب سنگ‌های عظیم از بالادست در شهر قدیم لار جان خود را از دست داد. ۱۳ خانواده ساکن در این منطقه، خانه را ترک و خالی از سکنه کرده‌اند.

سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه جاری افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش، 8 شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار