روایتی از آموزگار مدرسه روستای بُندَر:

از تحصیل تا تدریس؛ در مدرسه سنگی عطار

اصفهان (پانا) - در یکی از روستاهای پشتکوه اول فریدونشهر مدرسه سنگی قرار دارد که معلم آن نیز در همین مدرسه تحصیل کرده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
از تحصیل تا تدریس؛ در مدرسه سنگی عطار

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش و به طبع آن ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام داده‌اند، حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز معلمان فداکار به امر تعلیم و تربیت آیندگان این سرزمین می پردازند؛ معلمانی که بارها ثابت کردند برای رشد و اعتلای کشور از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

در روستای بُندَر پشت کوه اول فریدونشهر، مدرسه چند پایه‌ای به نام عطار که در سال ۶۰ افتتاح شده محل تشکیل کلاس‌های دوره ابتدایی است.
این مدرسه سنگی هم اکنون ۱۳ دانش آموز در ۵ پایه ابتدایی دارد و ناصر مرّی معلم این دانش‌آموزان است. مرّی در همین روستا متولد شده، در همین مدرسه عطار درس خوانده، در همین مدرسه تدریس کرده، در همین مدرسه بازنشست شده و پس از آن هم در همین مدرسه بار دیگر تدریس را آغاز کرده است.

وی در خصوص شرایط این مدرسه می گوید: تمام این مدرسه با تار و پود من گره خورده و از همین رو این مدرسه را مانند خانه خودم دوست دارم و سعی کردم وضعیت ظاهری و محیط کلاس ها را سر و سامان دهم. پس از بازنشستگی بار دیگر تصمیم گرفتم که در همین مدرسه تدریس کنم و ضمن آموزش به دانش آموزان کمک حال آموزش و پرورش باشم.

در کلاس من سه دختر و یک پسر در پایه اول، سه پسر در پایه دوم، یک دختر و یک پسر در پایه سوم، یک پسر در پایه چهارم و دو دختر و یک پسر نیز در پایه پنجم در حال تحصیل هستند. در زمان تدریس کلاسی برای همه این دانش‌آموزان به نسبت پایه تحصیلی که دارند تدریس می کنم و سعی کردم زمان کافی را برای هر پایه اختصاص دهم.

اما علی نیکخواه، مدیر آموزش و پرورش فریدونشهر در خصوص شرایط این مدرسه و ناصر مرّی گفت: درصدد هستیم تا شرایطی مدرسه را تغییر دهیم و با کمک خیرین بتوانیم مدرسه‌ جدیدی را برای این دانش‌آموزان بنا کنیم، روستای بُندَر با فریدونشهر حدود ۴ ساعت و تا ابتدای پشت کوه دوم ۴۰ دقیقه فاصله دارد و باید شرایطی مناسب تر برای این روستا از لحاظ آموزش و پرورش فراهم کنیم. آقای مرّی زحمات زیادی برای این مدرسه کشیده که قابل تقدیر است، چرا که در ۵ پایه کار کردن در ۲۵ ساعت کار سخت و هنرمندانه است و مشخصاً وی به صورت دلی و با عشق کار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار