محسن گروسی در گفت‌وگو با پانا:

تیمی قهرمان لیگ برتر می‌شود که بیشترین امتیاز را گرفته است؛ به فوتبال زیبا جام نمی‌دهند

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال با دفاع از روند بازی این تیم در لیگ برتر بیست و یکم، معتقد است جدول پیچیده لیگ برتر استقلال را وادار به ارائه فوتبال نتیجه‌گرا کرده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تیمی قهرمان لیگ برتر می‌شود که بیشترین امتیاز را گرفته است؛ به فوتبال زیبا جام نمی‌دهند

محسن گروسی در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار عصر امروز استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: «شاید تا چند سال قبل می‌توانستیم بگوییم چون فلان تیم ته جدول است بازی کردن مقابل آنها راحت خواهد بود، اما فوتبال جهان به سمتی رفته که هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت، دست کم گرفتن این تیم‌ها دردسرساز خواهد بود و ممکن است در مقطعی حساس تیم امتیاز از دست بدهد. در همین فصل دیدیم که در جام حذفی استقلال مقابل نود ارومیه چطور غافلگیر شد و یا هفته قبل که پرسپولیس در مشهد مقابل پدیده ته جدولی امتیاز از دست داد. تیم در بازی امروز هم نباید به هیچ عنوان به جایگاه نفت کاری داشته باشد تا بتواند با کسب 3 امتیاز به تهران برگردد.»

وی درباره قهرمانی استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر و ادامه بازی‌ها در نیم فصل دوم گفت: «جام قهرمانی را پایان فصل به تیمی که صدرنشین است می‌دهند و قهرمان شدن در نیم فصل تنها به افزایش روحیه تیم کمک می‌کند. استقلال بر خلاف فصل قبل در این فصل آرامش خوبی دارد و با حفظ این آرامش و احتمالا خریدهای نیم فصل، تیم آماده‌تر از نیم فصل اول خواهد شد و با قدرت بهتری 15 بازی باقی مانده دور برگشت را انجام خواهد داد. با ادامه این روند و حفظ آرامش استقلال می‌تواند قهرمان این فصل لیگ برتر شود.»

گروسی در ادامه در واکنش به منتقدان فرهاد مجیدی و افرادی که می‌گویند استقلال فوتبال زیبا بازی نمی‌کند، گفت: «پایان فصل تیمی قهرمان خواهد شد که بیشترین امتیاز را گرفته نه تیمی که بهترین نمایش فوتبالی را داشته است. استقلال در این هفته‌ها خوب نتیجه می‌گیرد و روند امتیازگیری خوبی را دنبال می‌کند و همین موضوع برای قهرمان شدن تیم کافی است. باتوجه به نزدیک بودن امتیازها در بالای جدول نمی‌توان ریسک کرد و باید گرفتن سه امتیاز را هدف قرار داد، البته این نکته را هم نباید دور از انتظار قرار داد که استقلال به رغم انتقادهایی که می‌شود و می‌گویند فوتبال دفاعی بازی می‌کند همراه با مس بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر را دارد و صاحب بهترین خط دفاع هم شده است.»

وی در پایان درباره عملکرد خط دفاعی استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: «آماری که مدافعان و گلر استقلال ثبت کرده‌اند آمار خوبی است. از طرف دیگر استقلال باخت نداشته و فکر می‌کنم اگر بازی امروز با برد تمام شود، اولین تیم تاریخ لیگ برتر است که نیم فصل را بدون باخت تمام کرده و قهرمان نیم فصل اول شده است. البته در کنار اینکه خوبی‌های خط دفاع تیم را گفتیم، باید به این مسئله هم اشاره کرد که تیم در فاز دفاعی یک مشکل مهم دارد که باید در نیم فصل دوم حل شود، زیرا همین نقطع ضعف می‌تواند به تیم آسیب بزند کما اینکه در دو بازی منجر به از دست رفتن 3 امتیاز شد. به نظر می‌رسد دفاع تیمی استقلال از دقیقه 80 به بعد تمرکز لازم را ندارد و همین مورد در بازی با فجر سپاسی و آلومینیوم دردسرساز شد و در بازی با مس هم در همین دقایق تیم گل خورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار