در جلسه مشاوران تحصیلی و تربیتی عنوان شد:

آموزش مهارت‌های زندگی، موجب تقویت مهارت کنترل هیجانات می‌شود

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۴ عنوان کرد توانمندسازی و آموزش مهارت های زندگی به دانش‌آموزان، موجب تقویت مهارت کنترل هیجانات در آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی، موجب تقویت مهارت کنترل هیجانات می‌شود

جلسه مشاوران تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با حضور محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان منطقه برگزار شد.

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی در این مراسم بیان کرد: مشاوران و مربیان پرورشی، برنامه ریزی، نشاط، خلاقیت، مهارت آموزی را سر لوحه فعالیت های خود نمایند و قطعا برنامه ریزی مدون و منسجم بر اساس ساحت های سند تحول بنیادین در مدارس، موجب رشد در آن بخش ها و ارتقای فعالیت های پرورشی مدرسه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: وظیفه مشاوران، هدایت تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای نابهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموار کردن مسیر دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات به ویژه قبولی در رشته مورد علاقه در دانشگاه های خوب کشور است.

وی افزود: نیاز است تا بیشتر روی توانمندسازی و آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان کار شود تا اعتماد به نفس آنها افزایش یافته و بتوانند بر هیجانات خود کنترل و مدیریت داشته باشند.

محمد عدل لاله با اشاره به آمار بالای هیجانات منفی در بین دانش آموزان گفت: اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺪرﺳﻪ، ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻋﻼﻗﻪ ﻻزم ﺑﻪ رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، ﺿﺮورت ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ و ﻗﻮت و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺗﻨﮕﻨﺎها، از ﻣﻮاردی هستند ﮐﻪ اهمیت ﺑﺮرﺳﯽ هدایت ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ را در ﻣﺪرﺳﻪ دو ﭼﻨﺪان ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در پایان سخنانش گفت: بایستی همه همکاران پرورشی در راستای سند تحول بنیادین و تفاهم نامه عملیاتی این حوزه، فعالیت ها و برنامه های مدارس را منطبق کرده و در اجرایی کردن تمام مفاد آن اهتمام و نسبت به مستندسازی فعالیت ها و انتقال تجربیات به حوزه پرورشی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار