رئیس شورای شهر تهران خبر داد؛

ادامه تلاش‌ها برای افزایش سهم شهرداری‌ها از بودجه ملی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران از ادامه تلاش‌های برای افزایش سهم شهرداری‌ها از بودجه 1401 دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ادامه تلاش‌ها برای افزایش سهم شهرداری‌ها از بودجه ملی

مهدی چمران در ابتدای جلسه سی و نهم شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: ۲۰ دی ماه مصادف بود با سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیرکببر. او یکی از فرزندان این ملت بود که از خانواده ای معمولی و روستازاده رشد کرد و توانست در مناسب آن دوره جایگاهی را کسب کند و در آغاز حکومت ناصرالدین شاه صدارت او را به عهده گرفت اما به این دلیل که یک شخصیت مستقل بود و عرق ملی داشت با سعی انگلیس‌ها و مادر شاه به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است این است که در آن دوران به هم ریخته کشور میرزاتقی خان امیرکبیر در مدت کوتاهی تحولی در کشور به وجود می آورد که آثار آن تا سال ها با قی می ماند و این درس عبرتی برای ما است که در مدت کوتاه نمی شود کاری کرد. امیرکبیر در مدت کوتاه توانست تحول به وجود بیاورد و این تحول برای برخی گران تمام می شد و او را بدین گونه حذف کردند. دارالفنونی که میرزاتقی خان تاسیس کرد همزمان بود با تأسیس مدرسه مشابهی در ژاپن تا پایان دوران ناصرالدین شاه و می بینیم ژاپن به کجا رسید و ما که تحت سیطره شاهان بودیم در آن زمان به کجا رسیدیم.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت: ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام است. در آن ایام امام هنوز به ایران بازگشته بود و شورای انقلاب شکل گرفت تا مسائل داخلی ملت را پیگیری کند.

چمران پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران در رابطه با‌ آخرین رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس در ارتباط با لایحه بودجه 1401 دولت گفت: در ارتباط با این موضوع جلساتی از هفته‌های گذشته آغاز شده است اما هنوز نتایج آن بیرون نیامده است. البته در کمیسیون تلفیق این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم این رایزنی‌ها و پیگیری‌ها به یک نتیجه‌ای برسد گفت: در ارتباط با بودجه 1401 دولت امیدوارم یک «چیزکی» در ارتباط با بودجه برای سال آینده شهرداری‌ها داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین از برنامه‌ریزی شهرداری تهران در ارتباط با کارهای عمرانی در دو ماه آینده پایانی سال 1400 خبر داد و گفت: در این ارتباط قرار است در زمینه آسفالت معابر و حوزه‌های عمرانی اقدامات موثری صورت بگیرد.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا رفت و روب در شهر تهران تغییری کرده است، گفت: یک تغییراتی صورت گرفته است و این در حالیست که ما همیشه به شهرداران 22 منطقه تهران این موضوع را تاکید داشته‌ایم. البته در این فرآیند تمامی پیمانکاران در ارتباط با رفت و روب شهر تغییر پیدا کرده‌اند.

وی همچنین به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اعضای سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نخستین جلسه در این زمینه هفته گذشته برگزار شد که با موضوع باغات بود و در ادامه نیز ما به زودی جلسات دیگری را با اعضای سابق شورای شهر تهران خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود این بار به موضوع عمران و حمل و نقل پرداخته شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما آمادگی داریم این جلسات را با اعضای سابق شورای شهر تهران و همچنین اساتید و کارشناسان شهری برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار