لایحه مبارزه با قاچاق انسان تصویب شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از پایان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و تصویب آن در نشست این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لایحه مبارزه با قاچاق انسان تصویب شد

کاظم دلخوش اباتری در جمع خبرنگاران گفت: ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور در نشست کمیسیون قضایی مجلس بررسی و مواد مراعا مانده از لایحه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و بررسی لایحه به اتمام رسید. البته معاونت قوانین باید نظرات خودش را در مورد لایحه اعلام کند و چنانچه ایراداتی گرفته شد در نشست‌های بعدی رفع خواهند شد و در غیر این صورت به صحن علنی برای بررسی ارسال خواهد شد.

وی از بررسی طرح قانون استفساریه ماده 6 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و موافقت کمیسیون با آن خبر داد و افزود: در این استفساریه آمده بود که آیا قرارهای صادره از دادسراها مطابق ماده 6 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور به عنوان آرای صادره مراجع قضایی که سازمان بازرسی کل کشور با موافقت دادستان می‌تواند از آنها تجدیدنظر خواهی کند محسوب می‌شود یا نه؟ و پاسخ کمیسیون بله بود یعنی قرارهای صادره از دادسراها هم جزو آرای صادره از محاکم قضایی محسوب می شود که سازمان بازرسی کل کشور می تواند نسبت به آنها طی بیست روز تقاضای تجدیدنظر کند.

وی ادامه داد: البته نظر کمیسیون در مورد آرای صادره از شعب دیوان عدالت اداری هم این بود که سازمان بازرسی کل کشور هم می تواند نسبت به آنها تجدیدنظرخواهی کند و در مورد آرای صادره از مراجع هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انضباطی چه رای بر محکومیت یا برائت باشد سازمان بازرسی کل کشور می تواند از مراجع مربوطه تقاضای تجدیدنظر خواهی کند؛ این استسفاریه باید مورد بررسی جدی تر قرار گیرد تا ابهامات آن رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار