معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا:

پاسخ 70 درصد تذکرات اعضای شورای ششم داده شد؛ ابهام در پاسخ‌ها اصلاح می‌شود

لطف‌الله فروزنده: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ۲۹ دی به شورا می‌رسد

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت که شهرداری پاسخ 70 درصد تذکرات اعضای شورای شهر را داده و سایر پاسخ‌ها هم در مسیر کارشناسی است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ 70 درصد تذکرات اعضای شورای ششم داده شد؛ ابهام در پاسخ‌ها اصلاح می‌شود

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انتقاد برخی اعضای شورای شهر درخصوص دریافت نکردن پاسخ‌های تذکراتشان از سوی شهرداری گفت:‌ «خود را مقید می‌دانیم پاسخ سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر را بدهیم و تاکنون 70 درصد را پاسخ‌ها داده‌ایم و سایر جواب‌ها هم در مسیر کارشناسی است تا جواب دقیق به تذکرات داده شود.»

وی ادامه داد: «ممکن است برخی اعضا از پاسخ‌های شهرداری به تذکراتشان قانع شوند و برحی هم نه. اما اگر پس از پاسخ‌دهی همچنان ابهامی وجود داشت خواهش کردیم منعکس کنند و ما هم پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم. این حق شورا است و ما وظیفه داریم که جوابگو باشیم و اگر پاسخی مشکلی داشت حتما اصلاح کنیم.»

معاون شهردار تهران درخصوص اینکه رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد بی‌سیم شهرداری مانند گذشته منظم نیست و مدیران در دسترس نیستند هم گفت:‌ «گلایه‌های اعضای شورای شهر را منتقل کردیم و بازخورد آن را هم پیگیری می‌کنیم. اگر قانع شده باشند موضوع تمام است اما اگر این‌طور نباشد به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهیم.»

فروزنده درخصوص بودجه سال 1401 شهرداری تهران هم گفت: «تدوین ‌لایحه بودجه در معاونت ما به اتمام رسیده است و در زمان مقرر که 29 دی است لایحه بودجه 1401 به شورای شهر ارائه می‌شود.»

از مرداد تا آذرماه امسال اعضای شورای شهر ششم، 73 تذکر کتبی به شهرداری تهران داده‌اند که 48 تذکر پاسخ داده شده است و هزار و 74 مکاتبه انجام شده که به 667 مکاتبه پاسخ داده شده است.

جعفر شربیانی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران یکی از اعضای پر تذکر شورای شهر تهران، اعلام کرده بود پاسخ‌هایی که به تذکراتش داده‌اند او را اغنا نکرده و تناسبی با پرسش‌های او نداشته است.

به اعتقاد وی دلیل این نوع پاسخ‌دهی ممکن است کم‌تجربگی دوستان در شهرداری تهران باشد. او ابراز امیدواری کرد که هر چقدر زمان بگذرد این اوضاع بهتر شود.

هفته گذشته نیز مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در تذکری به شهردار تهران گفت که پاسخ تذکراتش را از سوی شهرداری دریافت نمی‌کند.

اقراریان ادامه داد: «فلسفه وجودی تذکرات صحن شورا این است که موضوعات در مجموعه شهرداری به درستی و با دقت بررسی و پاسخ داده شود. بعضا سوالاتی که اعضای شورا در صحن مطرح می‌کنند پاسخ متناسب با سوال داده نمی‌شود. اگر این روند ادامه پیدا کند ماده ۸۳ که به اعتراض اعضا و ارسال آن توسط رئیس شورا و در مراحل بعد تذکر و طرح سوال از شهردار تهران است، اجرا خواهد شد. لذا قبل از اینکه از این ظرفیت قانونی خود استفاده کنیم برای پاسخگویی به وظیفه قانونی خود عمل کنیم.»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم از معاون امور شوراهای شهرداری درخواست کرد پاسخ‌هایی که به تذکرات اعضا داده می‌شود دقیق باشد.

چمران گفت: «در یک نمونه مجبور شدم پاسخ را مجددا بازگردانم و بگویم این پاسخ سوال من نیست، پرسش من درخصوص میزان عوارضی بود که برای پرونده‌ای صادر شده است، پاسخ شهرداری این بود که براساس وظیقه قانونی خود عمل می‌کنیم. من هم می‌دانم که بر اساس وظیقه عمل می‌کنیم اما سوال من این است که این میزان عوارض بر چه اساسی تعیین شده است. به نظر می‌آید یک نفر یک مطلبی می‌نویسد و بقیه آن را امضا می‌کنند.»

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: «من پاسخ‌ها را می‌خوانم و می‌بینم. به برخی تذکرات آن پاسخی که باید داده نمی‌شود و دوستان درست می‌گویند، مجبور می‌شوم نامه را بازگردانده تا جواب درست داده شود. اگر این‌گونه باشد کسی که چنین کاری کرده باشد تقاضای تنبیه می‌کنیم و این‌گونه نیست که مساله را رها کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار