آلودگی هوا مدارس تهران، اصفهان و خوزستان را تعطیل کرد؛ برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی

تهران (پانا) - طبق اعلام کارگروه آلودگی هوا، مدارس استان اصفهان، تهران و خوزستان تعطیل اعلام شدند و کلیه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی هوا مدارس تهران، اصفهان و خوزستان را تعطیل کرد؛ برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی

با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی استان اصفهان، مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان، دوازهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بعداز ظهر امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه به صورت غیر حضوری تشکیل شد و ضمن تأیید کلیه مصوبات مندرج در اطلاعیه شماره ۱۱ تنها با یک تغییر در نحوه و ساعات اجرای طرح زوج و فرد خودروها، موارد زیر برای اعمال در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ تصویب شد:

۱ - مقرر شد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه ۲۰ / ۱۰ / ۱۴۰۰ در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود.

۲- اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند.

۳ - پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان و اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منزل از ساعت ۶ تا ۲۲ ( ۱۰ شب ) موظف شد.

۴ - اداره کل صمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مکلف شد در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان اطلاع رسانی نموده و تا حصول نتیجه پیگیری لازم را به عمل آورد.

۵ - مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص اعلام ممنوعیت انواع فعالیت های ورزشی در فضای باز، پارکها، بوستان ها و ایستگاه های ورزشی و نظارت بر اعمال این ممنوعیت اقدام نماید.

۶ - شهرداری اصفهان موظف شد نسبت به توقف فعالیت های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام نماید.

۷ - مقرر شد شهرداری های شهرهای اقماری اصفهان نیز از فعالیت های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

۸ - به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان نیز توصیه می شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش الاینده ها جلوگیری کنند و گروه های آسیب پذیر شامل: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان باردار نیز از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ خودداری نمایند.

غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرستان‌های استان

همچنین یازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی اضطرار آلودگی هوا در استان تهران عصر امروز در استانداری تهران برگزار شد و عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به سبب آلودگی هوا خبر داد و گفت: مقرر شد پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اوژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر جانمایی شوند و پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی ادامه داد: با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیون داران شهر تهران، پلیس راهور از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون های حامل سوخت و مواد غذایی و مواد فاسدشدنی طی شب دوشنبه هفته جاری جلوگیری نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: شهرداران استان نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود اقدام کنند و پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.

ملکی سپس گفت: شهرداری تهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کنند و ممنوعیت مصرف نفت کوره در همه واحدهای نیروگاهی صنعتی، تولیدی معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه یابد.

وی بیان کرد: از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز خودداری شود و صدا و سیما و رسانه ها نسبت به اطلاع‌رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در حوزه پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا و رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیرضروری، کاهش مصرف انرژی و نظایر آن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با توصیه نسبت به استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم به ویژه شاغلین، پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، افزود: شرکت گاز استان نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت‌های آنها در این شرایط ضروری است اقدام کنند.

ملکی خاطرنشان کرد: شهرداران استان جهت جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان نظارت ویژه اعمال نمایند و فعالیت تولید، خرید و فروش واحدهای تولید بتن آماده شن و ماسه و آسفالت در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تعطیل شوند.

وی تاکید کرد: مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تعطیل و مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرستان‌های استان به استثنای شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

مدارس خوزستان هم تعطیل شدند

در اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اداره‌کل محیط زیست خوزستان آمده است: نظر به پیش بینی های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در برخی از شهرهای استان خوزستان و تایید مرکز بهداشت استان، جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور کلیه اعضا و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد و پس از ارائه گزارش های کارشناسی و تبادل نظر، موارد زیر برای اعمال در دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسید:

1-مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه بیستم دی ماه ۱۴۰۰ در شهرهای اهواز و کارون تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود.لازم به ذکر است امتحانات از قبل تعیین شده به قوت خود باقی است.

2-فعالیت کلیه ادارات شهرستان های اهواز و کارون در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۷:۳۰ به :۳۰۹ تغییر و با 2 ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

3- سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان مکلف گردید در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای آجر پزی ،آسفالت،صنایع فولادسازی، شرکت کربن و...پیرامون شهر اهواز تا زمان وقوع شرایط اضطرار آلودگی هوا اطلاع رسانی نماید.

4-اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان موظف گردید نسبت به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی و منابع متفرقه آلاینده هوا در شهرستان های اهواز و کارون تا زمان رفع شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام نماید.

5-مقرر گردید شهرداری اهواز و کارون نسبت به توقف فعالیت های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق شهری اقدام نمایند و از طریق پایش مداوم ویژه از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات و لاستیک های فرسوده جلوگیری نمایند.

6-شرکت های توسعه نیشکر پیرامون شهرستان اهواز و کارون مکلف شدند از سوزاندن مزارع خودداری کنند.

7-مقرر شد پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی و انواع وسایل نقلیه دودزا ، در سطح شهرستان های اهواز و کارون ممانعت بعمل آورد.

8-مقرر شد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور توصیه¬های خودمراقبتی برای گروه¬های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا را از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان، خبرگزاری های استانی و روابط عمومی استانداری اطلاع رسانی نماید.

9-مقرر شد نیروگاه رامین در شرایط اضطرار آلودگی هوا از سوخت گاز استفاده کند.

10-مقرر شد واحدهای بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون در محدوده شهرستان اهواز و کارون نسبت به کنترل و جلوگیری از تشدید آلودگی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار