آئین افتتاح سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی برگزار شد

تهران (پانا) - آیین افتتاح سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در بیت‌الزهرا(سلام الله علیها) و گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آئین افتتاح سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی برگزار شد

آیین افتتاحیه سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در بیت‌الزهرا (حسینیه حاج قاسم سلیمانی) و گلزار شهدای کرمان با حضور مسئولان، هنرمندان و سیل انبوه مردم این استان برگزار شد.
در ابتدای مراسم افتتاحیه سومین جشواره سراسری تئاتر سردار آسمانی که در بیت‌الزهرا (حسینیه حاج قاسم در کرمان) برگزار شد، دکتر محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن خیرمقدم به تمامی حاضران در مراسم افتتاحیه و هنرمندانی که آثارشان در این دوره از جشنواره در بخش‌های متنوع زینت‌بخش این دوره از رویداد است گفت: از تمامی هنرمندان حاضر در این رویداد و همچنین انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمید نیلی مدیر عامل انجمن و آقای سید وحیدفخرموسوی دبیر این جشنواره که حضور و تلاش‌های شبانه‌روزی‌شان به برگزاری این رویداد منتج شد کمال تشکر را دارم.
وی ادامه داد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی نخستین رویدادی فرهنگی‌هنری بود که بعد از شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سراسر کشور با نگاهی ملی برگزار شد و این نشان‌دهنده تعهد هنرمندان تئاتر ایران نسبت به اسوه‌ای بزرگ و مجاهدی نستوه چون حاج قاسم سلیمانی که نامش معنای متجلی مقاومت و اقتدار ایران در سراسر جهان است.
در ادامه مراسم، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن اشاره به استقبال پرشور و متعهدانه هنرمندان و ارسال 246 اثر به سومین دوره جشنواره تئاتر سردارآسمانی در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر به این دوره از جشنواره گفت:در ابتدا لازم می‌داتم از زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران دو دوره پیشین جشنواره تئاتر آسمانی تشکر کنم و به ویژه بیشترین تقدیر و تشکر را از هنرمندانی دارم که به شکل خودجوش و با رسالت و تعهدی که بر دوش خود نسبت‌به سردار دل‌ها احساس می‌کردند با آثار هنری‌شان پایه‌گذار شکل‌گیری جشنواره تئاتر سردار آسمانی بودند.
وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش و مجاهدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای این استان که در برگزارس هر چه باشکوه‌تر این رخداد از هیچ تلاشی فروگذار نبودند اظهار داشت: در نهایت باید از سید وحید فخرموسوی دبیر سومین رویداد جشنواره تئاتر آسمانی که عاشقانه و خالصانه با تمام توان و به شکل شبانه‌روزی برای برپایی این رخداد در تلاش بود تقدیر ویژه‌ای داشته باشم.
نیلی با بیان آنکه جشنواره تئاتر سردار آسمانی نخستین رویداد هنری بود که با نگاه ملی برای ادای دین هنرمندان به مقام شامخ سردار سلیمانی برگزار شد گفت: بعد از شهادت سردار و همزمان با اربعین شهادت حاج قاسم اولین دوره جشنواره برگزار و همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شاهد برگزار دومین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی بودیم و حال در دومین سالروز شهادت این مجاهد بزرگ، سرباز وطن و انقلاب گام به سومین دوره جشنواره گذاشتیم.
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس یادآور شد: هنرمندان کشورمان برکت هنر متعهد و هنر انقلابی هستند که همواره در برابر تمامی اتفاقات، کنش‌ها و رویدادهای تاریخ معاصر ایران به‌ویژه تاریخ گره‌خورده با انقلاب، حماسه هشت سال دفاع مقدس و مسئله مقاومت با زبان زیبا شناسانه هنر همواره در میدان حاضر بوده، تلاش کرده و در صحنه حضور داشتند. این هنرمندان بودند که برگ‌برگ تاریخ زرین این سرزمین را با آثار فرهنگی و هنری‌شان برای آیندگان به‌عنوان میراثی بزرگ و ارزشمند به ثبت رساندند و هنوز هم مجاهدانه بر این رسالت استوار هستند.
نیلی در پایان اظهار امیدواری کرد سومین دوره جشنواره تئاتر آسمانی پلی برای برگزاری ادوار مستمر این رویداد به‌ویژه در بعد بین‌المللی باشد. چراکه شخصیت حاج‌قاسم تنها متعلق به ایران و کشورهای محور مقاومت نیست. آن‌چنان که شاهد بودیم هم‌زمان با بازتاب خبر شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تمامی جهان در شوک و حیرت فرورفت و هر یک تلاش کردند به نوبه خود عرض ارادتی به سردار دل‌ها داشته باشند.

سیدوحید فخرموسوی دبیر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در ادامه این مراسم با اشاره به استقبال بی‌نظیر هنرمندان، فعالان و دست‌اندرکاران عرصه هنرهای نمایشی برای حضور در این جشنواره گفت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی ثمره ارادت هنرمندان به حاج‌قاسم سلیمانی است و امیدواریم در کنار این نگاه متعهد؛ تبلور باشکوه آثار هنرمندان بتواند تجلی‌ساز استمرار مفهوم مقاومت در فرهنگ و هنر ایران زمین باشد.
در این مراسم گروه سرود جهادی جوادالائمه (یاران سلیمانی‌ها) به اجرای سرود و برنامه با محوریت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و سپس تمامی مسئولان برگزاری استانی و دست‌اندرکاران سومین جشواره تئار سردار آسمانی به گلزار شهدای کرمان رفتند.
مسئولان و دست‌اندرکاران این رخداد در گلزار شهدا با قرائت فاتحه اهدای گل بر مزار شهیدان پرداختند و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای حرم و به ویژه مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.
همچنین طی اقدامی نمادین با حضور مردم و مسئولان، 17 کبوتر را به نشانه روز 17 دی‌ماه سالروز خاکسپاری پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی آزاد کردند.
سردار صدفی از دوستان، یاران و هم‌رزمان سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و عضو هیئت‌امنای حسینیه بیت الزهرا(س)
علی رمضانی مدیر صداوسیمای استان کرمان،دهقانی معاون اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان
در این رویداد حضور داشتند. این مراسم همزمان با فرا رسیدن گلبانگ ملکوتی اذان ظهر خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار