عزاداری شهادت حضرت زهرا در دهستان بهارستان

اصفهان (پانا) - همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم دهستان بهارستان در مسجد جامع چهارده معصوم (س) روستای کجان، به اقامه عزا پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
عزاداری شهادت حضرت زهرا در دهستان بهارستان

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی پناه در این مراسم گفت: مهمترین ویژگی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از آن برخوردار بودند و موجب محبوبیت ایشان و نفوذ در دل شیعیان شدند، عبودیت خداوند متعال و بندگی محض بود.

حسینی پناه در اهمیت عبادت و بندگی خالصانه حضرت زهرا (س) افزود : رسول گرامی اسلام در حق آن حضرت فرمودند: رضای او رضای خداست و خشم او خشم خدا و از جمله ویژگی هایی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به این مقام رسانده عبودیت و بندگی محض خداوند متعال است.

حسینی پناه حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو خوانده و گفت: الگو گرفتن از نقش های بانوی دو عالم در جامعه ما هنوز نیازمند توجه بیشتر است و یکی از مهم ترین نقش های آن حضرت مادر بودن است که در اینجا اهمیت نقش مادری را باید بیش از پیش دریابیم، به خصوص مادران و زنان باید تلاش کنند این نقش را از حضرت فاطمه الگو بگیرند.

وی در پایان گفت: همیشه جامعه با نقطه مطلوب فاصله دارد و همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند. چه آنهایی که موعظه آنها اثر دارد و چه مسئولین جامعه به ویژه مسئولین فرهنگی باید تمام توان خود را برای رسیدن به یک جامعه فاطمی بگذارند.

یک فعال فرهنگی نیز گفت: ما در حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم و مردم کشور ما متدین هستند. حتی افرادی که امروز به واسطه تهاجم رسانه های فرهنگی اوضاع زندگیشان کمی تغییر کرده است، وجود و طینتشان با اسلام، اهل بیت و شهدا همسوست.

وی افزود: امت اسلامی ما سبک زندگیشان را با حضرت زهرا و اهل بیت تنظیم کرده اند اما یک بخش هایی داریم که تهاجم فرهنگی به خانه ها، محل زندگی و کسب و کار مردم، رسوخ پیدا کرده و افکار جوانان ما را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

قاسمی در پایان گفت: در حوزه نظارت اجتماعی، مسئولین باید به خانواده‌های ما مشورت های فرهنگی بدهند که آنها بتوانند مسیر درست زندگی را پیدا ‌کنند و همگی کمک کنند تا فرزندان ما فرزندان واقعی حضرت زهرا سلام الله علیها باشند.

خبرنگار: مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار