هشدار مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نسبت به کاهش دما و یخبندان جاده‌ها

قزوین (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران قزوین هشدار داد با توجه به احتمال بارش برف و کاهش محسوس دما و یخبندان جاده‌ها از شهروندان درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هشدار مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نسبت به کاهش دما و یخبندان جاده‌ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان قزوین، قدرت الله مهدیخانی در خصوص آماده باش مردم برای روزهای سرد آینده گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از امروز، بارش برف در مناطق کوهستانی آغاز شده و شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

مهدیخانی تصریح کرد: بر اساس هشدار زرد اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی با ورود و گذر یک سامانه بارشی از سطح استان، شاهد بارش باران و به ویژه برف در نواحی کوهستانی استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به این موضوع، در سطح جاده ها و گردنه های مرتفع استان به دلیل یخبندان، پدیده لغزندگی به همراه کاهش دید افقی و مه گرفتگی رخ خواهد داد و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

مهدیخانی تاکید کرد: از مردم استان درخواست می کنیم هشدارهای صادر شده را جدی گرفته و از تردد بی مورد در جاده ها و مسیرهای لغزنده و نیز صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی به پرورش دهندگان دام و طیور نیز توصیه کرد نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام کنند تا در صورت بروز سرما شاهد تلفات سنگین و ورود خسارات مالی جبران ناپذیر نباشند.

مهدیخانی همچنین از شهروندان استان قزوین خواست در فصل سرما، مصرف سوخت را مدیریت کنند و به رانندگان و مسافران توصیه کرد در صورت تردد در جاده ها، خودروهای خود را به وسایل ایمنی از قبیل زنجیر چرخ، ضد یخ، مجهز کرده و برخی اقلام مانند پتو، لباس گرم و جیره غذایی خشک را همراه داشته باشند و علاوه بر این از ایمنی وسایل گرمایشی گازسوز جهت جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار