مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

آموزش عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله، موجب سرعت عمل دانش‌آموزان می‌شود

قزوین (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی تاکید کرد آموزش عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله، موجب سرعت عمل دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله، موجب سرعت عمل دانش‌آموزان می‌شود

بیست وسومین مانور سراسری زلزله با حضور مسئولان آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و مدیریت ستاد بحران استان در آموزشگاه علامه جعفری ناحیه یک قزوین برگزار شد.

در این مانور دانش آموزان که از قبل توسط مربیان سازمان دانش آموزی آموزش های لازم در مقابله با بلایای طبیعی همانند زلزله را دیده بودند به محض شنیدن آژیر فرضی زلزله به فضاهای باز محوطه حیاط، زیر میز نیمکت ها، صندلی ها و چهارچوب درها و دیگر مناطق امن مدرسه پناه بردند.

مجروحان فرضی این زلزله توسط گروه‌های امدادی و با استفاده از وسایل ایمنی و سگ های زنده یاب به آمبولانس های مستقر در حیاط مدرسه منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در پایان این مانور در جمع دانش آموزان در گفت و گو با پانا گفت: «وقتی که عکس العمل صحیح در برابر زلزله آموزش داده شود، می تواند موجب افزایش سرعت عمل دانش آموزان به هنگام وقوع زلزله باشد. از این رو می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله دانش‌آموزان آن چه را که به صورت درست آموخته‌اند اجرا کنند.»

قدرت الله مهدیخانی افزود: «اگر ما می‌خواهیم مدارس ایمن از بلایای طبیعی باشند، باید در کنار آموزش های علمی که به دانش آموزان داده می‌شود به آموزش‌های عمومی مقابله با بلایای طبیعی مانند آتش‌سوزی، سیل و زلزله که مهمترین آنها است، بیشتر توجه شود.»

خبرنگار: فاطمه پیری لرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار