خسارت ۵۱ میلیارد تومانی بارندگی‌های سیل آسای جنوب سیستان و بلوچستان به بخش کشاورزی

زاهدان (پانا) - بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان بیش از ۵۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان های فنوج، کنارک و زرآباد خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
خسارت ۵۱ میلیارد  تومانی بارندگی‌های سیل آسای جنوب سیستان و بلوچستان به بخش کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج گفت: در بارندگی‌های چند روز اخیر ۴٠ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت محصولاتی نظیریونجه، باقلا، سبزی و صیفی و ۱۹ رشته قنات خسارت وارد کرد.
عیسی قاضی افزود: بر اساس برآورد اولیه ١٧ میلیارد و ٣۴٠ میلیون تومان میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان تخمین زده شده است.
وی میزان بارندگی های اخیر در فنوج را ۸۸ میلی متر اعلام کرد و افزود: بیشترین خسارت در مناطق بخش مرکزی و کتیج است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک نیز گفت: بارندگی های سیل آسای و کم سابقه اخیر در شهرستان کنارک و همچنین در شهرستان زرآباد بیش از ٣۴٢ میلیارد و ٢١۴ میلیون ریال به بخش کشاورزی در این دو شهرستان خسارت وارد کرد.
سعید محمد اولیایی افزود: عمده خسارت وارده به ۵۶۵ هزار متر مکعب بندهای حفاظتی اراضی دیم، ٨٠ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع و باغات، ۴کیلومتر انتقال آب بالوله و ٧٠۵ هکتار اراضی زیر کشت محصولات جالیزی و سبزی و صیفی خارج از فصل خصوصا مزارع زیر کشت هندوانه، طالبی، گوجه‌فرنگی، فلفل و بادمجان بوده است.
وی میزان بارندگی های اخیر در شهرستان کنارک را ٣٣۴ میلی متر و در شهرستان زرآباد را ١۶۵ میلی متر اعلام و کرد و افزود: حدود ٢١٢ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان زرآباد وارد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار