پایش بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل عنوان کرد بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی این استان بصورت مستمر پایش می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پایش بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی اردبیل

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان از ادامه همکاری‌های مشترک در پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان توسط تیم‌های کارشناسی تخصصی و محیط بانان بصورت مستمر پایش می‌شود و در سال جاری هیچگونه موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مشاهده نشده است.

وی گفت: مهم‌ترین مراکز تجمع پرندگان مهاجر در استان شامل تالاب میل مغان، سد گیلارلو، تالاب شورابیل، سد یامچی، دریاچه شهید غفاری پارس آباد و رود ارس است که با توجه به ممنوعیت شکار در استان، با هرگونه تخلف در حوزه صید و شکار و خرید و فروش حیات وحش برخورد قانونی می‌شود.

بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های حفاظت محیط زیست استان در پایش وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: استان اردبیل جزء ۵ استان پر خطر کشور از نظر شیوع احتمالی این بیماری است و جهت جلوگیری از انتقال بیماری از پرندگان اهلی به وحشی و بالعکس، پایش‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار