مدارس استان؛ زیر ذره‌بین بازرسان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

کرمانشاه (پانا) - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت روند رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان زیر ذره‌‌بین بازرسان آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استان؛ زیر ذره‌بین بازرسان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بهمن نریمانی با اشاره به بازرسی مستمر مدارس استان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مدارس استان از ابتدای بازگشایی حضوری و از آبان ماه تاکنون 2440 مرتبه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اعزام اکیپ‌هایی به مدارس برای نظارت بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: اکیپ‌های نظارتی به طور روزانه و مستمر در سطح شهرستان‌ها، نواحی و مناطق به مدارس رفته و بر نحوه عملکرد مدارس از حیث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: هم اکنون روزانه 10 اکیپ تنها از سوی این اداره برای بازرسی مدارس از حیث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مدارس استان اعزام می‌شود و این بازدیدها به‌جز بازدید‌های کارشناسان نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش است.

وی با بیان این‌که تعداد اکیپ‌های بازرسی بسته به تعداد مدارس و دانش‌آموزان آنها متفاوت است، گفت: در مدارس مناطق پرجمعیت اکیپ‌های نظارتی بیشتری برای نظارت بر عملکرد مدارس اعزام می شوند.

وی سپس با اشاره به اهمیت نظارت والدین بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، خاطرنشان کرد: اگر مدرسه‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد، خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات آموزش و پرورش و یا ادارات آموزش و پرورش تخلفات را گزارش کنند.

نریمانی با بیان این‌که خانواده‌ها می‌توانند شکایت خود را از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اعلام کنند و اطمینان داشته باشند که تذکرات لازم به مدیر مدرسه داده می‌شود، افزود: اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش استان ظرف هفت روز کاری به شکایت ها رسیدگی می کند.

وی یادآور شد: مدارس موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و در خصوص عدم رعایت پروتکل ها گزارش‌ و شکایت زیادی نداشته ایم.

نریمانی با بیان این‌که مدارس برای مقابله با شیوع کرونا ملزم به رعایت تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس هستند، گفت: مدارس اجازه ندارند با توجه به مساحت کلاس‌های درس بیش از 15 دانش‌آموز را به یک کلاس بفرستند.

وی افزود: کاهش زمان برگزاری کلاس‌ها، همزمان نبودن ساعت تفریح کلاس‌های مختلف، باز بودن در و پنجره کلاس‌ها به منظور تهویه هوا و رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی از سوی دانش‌آموزان از دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید در مدارس است.

وی ادامه داد: مدارس همچنین مکلف بر نظارت بر رفتارهای دانش‌آموزان از حیث ماسک زدن بوده و نباید اجازه دهند دانش‌آموزی بدون ماسک سرکلاس درس حضور پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار