امیکرون در کمین است

شهرکرد(پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اعلام کردند، خطر انتشار سویه امیکرون بسیار جدی و حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
امیکرون در کمین است

سرعت انتشار امیکرون نسبت به سویه دلتا، ۶۰ درصد بیشتر و موارد بستری ناشی از سویه امیکرون در مراکز درمانی، ۶ برابر کمتر از سویه های قبلی است، اولین مورد مثبت ابتلا به سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری، از سوی تیم های واکنش سریع در شهرستان بروجن شناسایی شده است و کرونا در چهارمحال و بختیاری با سرعت در حال گردش است، بنابراین زین پس کلیه موارد ابتلا به بیماری، سویه امیکرون خواهد بود. بیماری غالب در ۱۰ روز آینده، سویه امیکرون است و بر اساس تصاعد هندسی طی سه روز آینده آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش دو برابری خواهد داشت.

سویه امیکرون اغلب گروه سنی غالب ۲۰ تا ۴۰ سال را درگیر میکند و کودکان شدیداً در معرض خطر هستند. این بیماری در تماس با افراد، کمتر از ۲ ساعت کلیه افراد را درگیر می‌کند. بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی بر روی سایر کشورها، ۴۰ درصد افرادی که به سویه های قبلی کرونا مبتلا شدند، متاسفانه باز هم درگیر این سویه شده اند بنابراین سهل انگاری در این مورد جایز نیست.

تکمیل واکسیناسیون علیه کووید ١٩ در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به ویژه دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد زیرا این سویه از بیماری کوذک و بزرگ نمی شناسد.

هم‌اکنون تلفیقی از امیکرون و آنفولانزا در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و رعایت شیوه نامه ها امری مهم است. از ۱۶ بیمار شناسایی شده مبتلا به آنفولانزا، ۱۳ مورد منجر به بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های استان شده است.

شایان ذکر است رعایت فاصله های اجتماعی و پرهیزکاری کمک بسیاری برای در امان بودن از سویه امیکرون می‌کند، بنابراین تاکید می‌شود پروتکل ها و موارد بهداشتی حتما رعایت شود و از رفتن به اماکن شلوغ بپرهیزید.

خبرنگار دانش اموز : هانیه پورشیروانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار