گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در استان اردبیل

در این مراسم سردار یدالله جوانی، عنوان کرد: معرفی چهره واقعی سردار سلیمانی برای همگان به عنوان یک الگوی ارزشمند در جامعه مطرح است که در این زمینه درصدد هستیم برای تحقق اهداف مورد نظر گام‌های اساسی و هدفمند برداشته و با تبیین شخصیت شهید سلیمانی اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: در این دو سال ارادت ملت ایران به ساحت این شهید نمایان شد امروز این محفل نورانی همانند شهر اردبیل در تمامی شهرهای کشور و روستاها حتی در شهرهای عراق و شهرهای کشورهای دیگر، در حال برگزاری است که سوال این است که چرا مردم ایران شهید سلیمانی را عزیز می‌دانند و پاس می‌دارند و به ساحت این شهید عرض ارادت دارند؟

جوانی بیان کرد: بی‌شک خداوند محبت این شهید را در دل‌ها قرار داده است، چرا که شهید سلیمانی با یک عمر مجاهدت و وقف چهل ساله عمر خود برای خدمت به قرآن و انقلاب و ولایت و نظام و مردم، صادقانه خدمت کرد، جهاد کرد، با اخلاص حرکت کرد و مردم امروز عزت و امنیت و استقلال خود را مرهون زحمات و مجاهدت‌های این شهید می‌دانند.

وی اظهار کرد: در ورای مرزهای ایران نگاه به شهید سلیمانی وجود دارد، وقتی که دستوری و ابلاغی نیست، چرا مردم سوریه و لبنان و آزادی خواهان جهان از شهید سلیمانی می‌گویند و می‌نویسند چرا که آنها فهمیده‌اند شهید سلیمانی جهادش برای بشریت بود و نگاهش به انسان‌ها به‌گونه‌ای بود تا مسیر رشد و تعالی را هموار کند.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: امروز همه متوجه این موضوع شده‌اند که شهید سلیمانی یک استثناست نه تنها قهرمان ملت ایران و اسلام بلکه امروز مردم کشورهای دیگر شهید سلیمانی را عزیز می‌دانند و به این شهید والامقام احترام می‌گذارند، دلیل این است که شهید سلیمانی با طاغوت زمان و دست‌پرورده‌های آمریکا همانند داعش مبارزه کرد، پرچمدار مبارزه با تروریست بود و امنیت جهانی را به خطر می‌انداخت و امروز صاحبنظران و کارشناسان منصف این واقعیت را به خوبی درک می‌کنند.

جوانی افزود: شهید سلیمانی متعلق به افراد محدود و جمع خاصی نیست، بلکه شخصیتی کم نظیر است که توانست در این مسیر در میدان‌های مختلف و سخت حضور پیدا کند و با پیروزی دشمنان را خار کند.

وی ادامه داد: میدانی نبود و صحنه‌ای از نبرد نبود که شهید سلیمانی احساس بن‌بست کند، چون که او خدایی شده بود و وعده خدا صادق است که درباره او ساری و جاری شد تا جایی که بعد از شهادتش هم دل‌ها برای او توسط خداوند محقق شد.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: اگر چنین شخصیتی در قلوب ملت ایران جای گرفته در حالی که آمریکایی‌ها بر خلاف عرف بین‌الملل این شهید را به شهادت رسانده‌اند یک دلیل کفایت می‌کند که شهیدسلیمانی 22 سال فرمانده موفق نیروی قدس سپاه بود و در مقابل دشمنان مقاومت کرد.

جوانی افزود: آمریکا به دنبال آن بود که قرن 21 هزاره سوم را قرن آمریکا بکند تا همگان بپذیرند رهبری آمریکا بر جهان و همه قدرت‌ها و کشورها و ملت‌ها و پیروان همه ادیان در برابر آمریکا و فرهنگ لیبرالیسم و سرمایه‌داری زانو بزنند، به این معنا که در این صد سال فرهنگ آمریکا را در جهان ترویج دهد، تحقق مدیریت بین‌المللی آمریکا با برآورد این بود که تنها یک راه وجود دارد و آن سلطه جهانی آمریکا است و 11 سپتامبر خودساخته بهانه‌ای شد برای تحقق اهداف شوم آمریکا دریغ از این که نمی‌تواند راه به جایی ببرد.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: شما می‌بینید که دشمنان آمدند تا سلطه انحصاری بر منطقه و غلبه برملت ایران اسلامی داشته باشند اما امروز در چه نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم، مقاومت فوق‌العاده در منطقه باعث شد تا آمریکا فراری ذلت‌بار و خفت‌بار از افغانستان، عراق، لبنان و حزب‌الله و غزه داشته باشد و مشخص شد که فرمانده موفقی برای مدیریت این صحنه وجود دارد. در حالی که آمریکا با وارد کردن کشورهای قدرتمند و هزینه‌ای در حدود 7 هزار میلیارد دلار و ورود ناتو هم نتوانست به اهداف خود دست یابد.

جوانی تصریح کرد: شهید سلیمانی شخصیتی بود که توانست در برابر این توطئه‌ها مقاومت کند و از طرفی دشمنانی که تصور نمی‌کردند به گل بخورند متوجه شدند تمام این شکست‌ها به خاطر یک فرمانده به نام شهید سلیمانی است که به همین خاطر به فکر به شهادت رساندن وی افتادند در حالی که شهید سلیمانی با خون خود به درس مقاومت جان تازه‌ای داد.

وی بیان کرد: این که شهید سلیمانی می‌گوید بر روی مزار من بنویسید «سرباز قاسم سلیمانی» کاملا محرز می‌شود که برای اندیشه‌، تفکر و برای خداوند سربازی کرده و در حالی که شهید سلیمانی ژنرال، سپهبد و طراح جنگ‌های پیچیده بود اما می‌گوید به من بگویید سرباز سلیمانی این همان رمز موفقیت سردار است که در همین یک کلمه نهفته است.

مداحی و شعرخوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار