رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند خبر داد؛

تشکیل کارگروه‌های تخصصی بحران

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند گفت با توجه به واگذاری مسئولیت و تفویص اختیار مدیریت بحران در شهر تهران از وزیر کشور به شهردار تهران این فرصت استثنایی برای تجربه مدیریت واحد شهری فراهم شده است تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی بحران که در 4 سال گذشته تعطیل شده بودند همه دستگاه‌های دخیل برای نقش‌آفرینی در بحران هماهنگی‌ها را فراهم کرده و با هم‌افزایی آمادگی در برابر بحران‌ها را افزایش داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه‌های تخصصی بحران

احمد صادقی در سی و شمین جلسه شورا با گرامی داشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه خود را وقف مردم کرد و ایشان به یک مسئول درد آشنا در میان مردم مبدل شده و تلاش گری و خستگی ناپذیری جز مشخصه های اصلی این بزرگوار بود. حاج قاسم سلیمانی ذوب در ولایت و امامت بود و امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به مکتب حاج قاسم سلیمانی دارد.

صادقی افزود: تهران مسائل و مشکلات فراوان دارد و برای رفع این مشکلات بایستی تمسک کنیم به مکتب حاج قاسم، شورای ششم نیز شهردار خود را از مکتب حاج قاسم انتخاب کرده و امیدواریم با این روحیه به جنگ مشکلات عدیده تهران برویم و عوایدی که به مردم تهران برای زندگی همراه با آرامش و سلامتی و تندرستی است را هدیه کنیم.

صادقی ادامه داد: در گذشته در حوادث غیر مترقبه رسانه ها همه موارد را یکجا جمع می کردند و مقصر را اقای قالیباف می دانستند اما چندین سال است که اتفاقات هر روزه را شاهد هستیم و هیچ انعکاسی صورت نمی گیرد. همچنانکه روز گذشته در نسیم شهر نشست زمین اتفاق افتاد و موجب شد خانه ها تخلیه شوند.

وی ادامه داد: کلان شهر تهران به دلایل متعدد از جمله توسعه نامتوارن، عدم ثبات قوانین شهرسازی در دهه های گذشته، پر هزینه بودن ساخت و ساز برای شهروندان، عدم مدیریت آبهای سطحی، ساخت و ساز در روی گسل ها دچار مشکلات عدیده ای در حوزه ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی است. وجود صد ها ساختمان بزرگ نا ایمن و ساخت ساز های غیر اصولی همه می تواند زمینه ساز خطرات بزرگی برای پایتخت باشد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا ادامه داد: با توجه به واگذاری مسئولیت و تفویص اختیار مدیریت بحران در شهر تهران از وزیر کشور به شهردار تهران این فرصت استثنایی برای تجربه مدیریت واحد شهری فراهم شده است تا با تشکیل کارگروه های تخصصی بحران که در 4 سال گذشته تعطیل شده بودند همه دستگاه های دخیل برای نقش آفرینی در بحران هماهنگی ها را فراهم کرده و با هم افزایی آمادگی در برابر بحران ها را افزایش داد.

صادقی با بیان اینکه حضور شهردار تهران در هیات دولت فرصت مغتنمی است جهت مطالبه سهم شهرداری از بودجه های مرتبط با بحران و ایمن سازی پایتخت جهت توسعه زیر ساخت های فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص ادامه داد: همچنین این تصمیم مطالبه جهت ابلاغ قوانین مورد نیاز از جمله آیین نامه اجرایی مرتبط با قانون جدید مدیریت بحران در سال 98 که ابلاغ شده است ولی به مرحله اجرا نرسیده است.

وی ادامه داد: تغییر نگاه به انتصاب مدیران ارشد شهری و توجه به آموزش و افزایش آگاهی ایشان نسبت به موضوع بحران از مواردی است که شهردار تهران نسبت به انجام آن می بایست اهتمام بورزند.

مهدی چمران در واکنش به تذکر احمد صادقی در خصوص سهم دولت در مدیریت بحران یادآوری کرد: سهم دولت در حمل و نقل بیشتر است، اما متاسفانه در بودجه، در نظر گرفته نشده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هم اکنون بحث بودجه در مجلس در دست بررسی است و از همین روی تلاش می‏کنیم که بودجه اصلاح شود، هرچند که اصلاح بودجه در این شرایط بسیار سخت است، اما باید به فکر مردم تهران و شهرهای دیگر هم بود.

چمران ادامه داد: هم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم از دولت درخواست داریم که در هماهنگی با شهرداری تهران، تلاش کنند، آنچه که در بودجه پیش بینی نشده بود، در صحن مجلس پیش بینی شود تا بتوانیم در سال آینده، برای حمل و نقل تهران حداقل کاری را انجام دهیم. چون اگر حمل و نقل دچار مشکل شود، هیچ پیشرفتی در شهر تهران صورت نخواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان متذکر شد: بهتر است که برای افزودن اندکی بودجه دولت، از سهم شهرداری‏ها کم نکنند.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در تذکری مطرح کرد: گاهی اتفاقاتی در شهرداری تهران رخ می دهد که نشان از ناهماهنگی است و نیازمند کنترل و هماهنگی بیشتری دارد.

وی با اشاره به بخشنامه و مکاتبات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تفویض اختیار تصمیم‌گیری در مورد موضوع کار از راه دور بانوان شاغل دارای فرزند خردسال به دستگاه‌های اجرایی گفت: با موافقت شهردار محترم تهران بخشنامه، دورکاری بانوان شاغل دارای فرزند خردسال در شهرداری تهران، اجرایی شده است ،این بخشنامه بر تعامل با بانوان شاغل که دارای فرزند زیر 6 سال، دارای فرزند دارای با بیماری خاص یا معلولیت، بانوان باردار و همچنین مادران دارای فرزند دبستانی پایه اول تأکید دارد.

اظهار داشت: متأسفانه با گذشت بیش از 2 ماه از ابلاغ این بخشنامه، بر اساس اعلام تعدادی از بانوان شاغل مشمول شرایط مذکور، مدیران برخی از واحدها، مانع استفاده ایشان از شرایط دورکاری شده‌اند و به عبارتی یک بام و دو هوای اجرای بخشنامه را در شهرداری شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه حتماً یکی از مهم‌ترین وظایف ما، ایجاد آرامش روحی و روانی در حوزه سازمانی برای فعالیت مفید و مؤثر است گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان، آسایش خاطر کارکنان می‌بایست در اولویت قرار گیرد. به همین جهت، از جناب آقای دکتر فروزنده، معاون محترم توسعه منابع انسانی، خواهشمندم رعایت دقیق و اجرای کامل این بخشنامه و یکپارچگی اجرای بخشنامه ها را مورد تأکید قرار دهند تا هر واحدی سلیقه ای در مورد دستورالعمل ها تصمیمگیری نکند.

تشکری هاشمی با اشاره به بازدید خود از کارخانه واگن سازی مترو تهران گفت: چند روز گذشته بازدیدی از کارخانه واگن سازی داشتیم تا بحث قطار ملی را پیگیری کنیم ولی متاسفانه متوجه مشکلات دیگری شدیم و بسیاری از کارگران کارخانه گلایه ای داشتند مبنی بر عدم پرداخت حقوق های خودشان، اگر هماهنگی های لازم صورت بگیرد همین پرسنلی که روزی برای شهر افتخار آفریدند امروز نباید گلایه ای از نظر حقوقی داشته باشند، حقوق کارگران شهرداری با توجه به تورم نباید با تاخیر پرداخت شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تبدیل وضعیت ایثارگران عزیز و فرزندان ایشان است اشاره و اظهار کرد: با توجه به اقدامات ارزنده معاونت محترم برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شوراها، در روند تبدیل وضعیت‌ها و اجرای دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به این عزیزان مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر قراردادی مناطق ۲۲ گانه، واحدهای ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، تسریع شده است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: تاکنون اقدامی برای تبدیل وضعیت عزیزان ایثارگران شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه صورت نگرفته و به همین جهت، از معاون محترم توسعه منابع انسانی می‌خواهم، اهتمام خود را بر اجرای سیستمی و دقیق مأموریت مذکور قرار داده و مسیر تبدیل وضعیت این عزیزان را تسریع و تسهیل کنند.

لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در زمینه مباحث مختلف شده درجلسه امروز گفت: در مورد بودجه ساخت و اصلاح پله‌برقی‌ها در مترو تهران بودجه لازم در اختیار معاونت حمل و نقل قرار گرفته و ان‌شاءالله اقدامات لازم به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در مورد حقوق و مزایای معاونت شهرسازی و معماری باید بگویم همه شما با قوانین استخدامی آشنایی دارید برای اینکه افزایش فوق‌العاده لحاظ شود و گروه شغلی تغییر کند باید از سازمان امور استخدامی مجوز بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: در این راستا ما مکاتباتی انجام داده‌ایم و قرار است این موضوع در شورای حقوق و دستمزد مطرح شود تا ان‌شاءالله اقدامات لازم ابلاغ و ما بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

فروزنده در مورد تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شرکت واگن‌سازی گفت:‌حتما من این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر اعضای شورای شهر در مورد دورکاری زنان دارای فرزند زیر 6 سال گفت: ما این موضوع را از 15 آبان امسال ابلاغ کرده‌ایم و در حال حاضر 1528 نفر از همکاران زن ما از این مسأله بهره‌مند هستند.

معاون برنامه‌ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در مورد تبدیل وضعیت و قراردادهای ایثارگران شاغل در شهرداری گفت: ایثارگرانی که غیرشرکتی بودند گزینش شدند و 3100 نفر در این زمینه مشمول بوده که برای 400 نفر آنها حکم خورده است.

فروزنده گفت:‌در مورد ایثارگرانی که قرارداد آنها شرکتی بوده اختلافاتی وجود داشته که آیا اصلا شامل این قضیه می‌شوند یا خیر. مجلس و سازمان امور استخدامی قرار است مصوبه‌ای را به ما ابلاغ کند و در صورتی که به ما اعلام شود آن را اجرایی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار