ابلاغ سه مصوبه مهم از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری سه مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار برای مقابله با تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی درخصوص صنعت گردشگری ایران، تشکیل صندوق اعتباری هنر و مصوبه مربوط به خط‌مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ سه مصوبه مهم از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۸ دی ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی، با اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی از ظرفیت‌های گردشگری کشور و مقابله با تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی درخصوص صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

تنظیم اساسنامه و تشکیل صندوق اعتباری هنر/ اضافه شدن عنوان «فعالان قرآن و عترت» به فهرست دریافت‌کنندگان خدمات صندوق اعتباری هنر

با امضای معاون اول رئیس‌جمهوری، همچنین مصوبه دولت درخصوص تنظیم اساسنامه و تشکیل صندوق اعتباری هنر اصلاح و ابلاغ شد. هیات وزیران در جلسه ۸ دی ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه مربوط به تنظیم اساسنامه و تشکیل صندوق اعتباری هنر را اصلاح کرد.

دولت این تصمیم را با توجه تغییر ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزوده شدن معاونت امور قرآن و عترت و تکلیف این وزارتخانه در حمایت از فعالان قرآنی و ضرورت تعمیم خدمات صندوق اعتباری هنر به فعالان قرآنی به جهت نقش آنها در حوزه فرهنگ، اتخاذ کرد.

به موجب این اصلاحیه، عنوان «فعالان قرآن و عترت» به فهرست دریافت‌کنندگان خدمات صندوق اعتباری هنر اضافه شد.

ابلاغ مصوبه خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور

هیات وزیران همچنین در جلسه ۸ دی ۱۴۰۰، به منظور مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور و کاهش تهدیدات جدی زیست محیطی جدی در ایران از قبیل آلودگی، فرسایش، فرونشست و قاچاق خاک و جلوگیری از فقدان آب و خاک و وابستگی کشور، خط‌مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور را به تصویب رساند.

استقرار حکمرانی مطلوب، یکپارچه و جامع منابع خاک در کشور، افزایش آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های رسمی و غیررسمی در زمینه ارزش و اهمیت خاک، ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی روش‌های بهره‌برداری از منابع خاک درکلیه فعالیت‌ها و امور زیربنایی، پیشگیری از تخریب و فرسایش خاک، مهار سیلاب‌ها و تقویت آبخوان‌ها، پیشگیری و جلوگیری از آلودگی خاک، احیا و بازسازی منابع خاک آسیب دیده، حفظ و توسعه پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی، پیشگیری و مقابله با هرگونه خروج خاک از کشور و بهینه‌سازی مصرف نهاده‌های کشاورزی در منابع خاک، از جمله خط‌مشی‌های یاد شده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار