فرشاد فلاحت‌زاده:

مربی ایتالیایی نقش ویژه‌ای در موفقیت استقلال دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت تیم استقلال گفت مربی ایتالیایی نقش ویژه‌ای در موفقیت‌های استقلال داشته و به مجیدی کمک زیادی کرده است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مربی ایتالیایی نقش ویژه‌ای در موفقیت استقلال دارد

به گزارش آنا، فرشاد فلاحت‌زاده درباره دیدار استقلال در خانه آلومینیوم اراک در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: فرهاد مجیدی تا اینجا نتایج خوبی گرفته است. البته این انتقاد به شکل بازی‌های او وارد است که تیمش زیبا بازی نمی‌کند ولی کسب امتیاز و صدرنشینی اهمیت بیشتری دارد. مهم‌ترین اتفاق در مورد سرمربی فعلی استقلال رابطه خوب او با پیشکسوتان تیم است که نوید روزهای خوبی می‌دهد. البته بازیکنان تیم به خوبی فعل خواستن را صرف می‌کنند و با دوندگی زیاد و تلاش مستمر اجازه نمی‌دهند تا رقبا نتیجه بگیرند. این موضوع اگر ادامه پیدا کند و استقلال بتواند کیفیت خوب خود را حفظ کند، در دیدار با آلومینیوم اراک هم برنده می‌شود و با کسب سه امتیاز این مسابقه یک گام دیگر به قهرمانی نیم‌فصل نزدیک خواهد شد.

پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به این موضوع که آبی‌پوشان رکوردی ماندگار را در این فصل ثبت کردند و تنها دو گل تا پایان هفته دوازدهم وارد دروازه‌شان شده، تصریح کرد: ‌تیمی که دروازه‌اش باز نشود، برای کسب برتری مقابل حریفان بخت زیادی دارد و به احتمال زیاد به گل می‌رسد. این موضوع تیم مجیدی را به صدر جدول رسانده و امیدوار به قهرمانی کرده است. استقلال نقایص سازمان دفاعی خود را رفع کرده و اصول تدافعی به خوبی در این تیم رعایت می‌شود. بدون شک گابریله پین توانسته در ایجاد ساختار دفاعی استقلال به مجیدی بسیار کمک کند چرا که او اصول تدافعی را در ایتالیا به خوبی آموخته است. این مربی ایتالیایی از کشوری می‌آید که رعایت اصول تدافعی سابقه طولانی دارد و با تجربه مربیگری در تیم ملی ایتالیا و یوونتوس، نقش ویژه‌ای در بالا رفتن کیفیت سازمان دفاعی استقلال داشته است. در دیگر موارد هم آبی‌پوشان باید تلاش کنند تا بهتر شوند و نتایج خوب خود را تداوم بخشند.

وی درباره تقابل پرسپولیس با تراکتور عنوان کرد: این روزها سرمربیان شناخت خوبی از تیم‌های حریف دارند و با کمک آنالیزورهای خود به خوبی رقبا را ارزیابی می‌کنند. نقش آنالیزور بسیار مهم است و پرسپولیس هم در این زمینه خوب عمل می‌کند و قهرمانی در پنج فصل اخیر گویای درک مناسب از کیفیت بازی حریفان است. مهم‌ترین عامل موفقیت سرخ‌پوشان در این فصل استفاده از بازیکن خلاقی چون وحید امیری، مهدی ترابی و حتی کمال کامیابی‌نیا بوده که به این تیم در کسب نتایج مناسب کمک می‌کنند. این بازیکنان می‌توانند جریان مسابقه را تغییر دهند و آهنگ بازی را به سود تیم خود کنند. در مقابل، تراکتور دچار افت محسوسی شده و البته که حداکثر تلاش خود را می‌کند تا با سرمربیگری زونیمیر سولدو بتواند در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را متوقف کند اما مشکلات مدیریتی فراوان بخت این تیم را کم کرده است.

فلاحت‌زاده در مورد مصاف سپاهان با پدیده مشهد عنوان کرد: محرم نویدکیا مربی جوان، بااخلاق و آینده‌داری است، البته او تجربه کافی را در اختیار ندارد. با وجود اینکه بازیکنان بسیار خوبی در این تیم حضور دارند ولی آرایش تیمی سپاهان عالی نیست و مسائل روحی-روانی نیز در موفقیت‌های این تیم تأثیر منفی گذاشته است. سرمربی تیم سپاهان نیاز به زمان دارد تا بتواند تیمش را به شرایط خوبی برساند. پیش از او فرهاد مجیدی در استقلال هم به مسائل حاشیه‌ای اهمیت می‌داد اما الان به دنبال بالا بردن کیفیت فنی تیمش است. نویدکیا هم می‌تواند با رعایت اصول حرفه‌ای، سپاهان را به شرایط بهتری برساند و حدس می‌زنم نماینده اصفهان بتواند استقلال و پرسپولیس را در مسیر قهرمانی تعقیب کند و نوسان سپاهان موقتی است و بدون تردید یکی از مدعیان قهرمانی باقی می‌ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار