واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلوگیری از ابتلا به سویه امیکرون ضروریست

رشت (پانا) - انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابرقدرت انتشار بالای سویه امیکرون کرونا، برای در امان بودن از این جهش بسیار مورد تاکید است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلوگیری از ابتلا به سویه امیکرون ضروریست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، با توجه به سویه جدید امیکرون و تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا بر انجام واکسیناسیون، باید خاطرنشان کرد: آنهایی که یک دز واکسن تزریق کردند حتما دز دوم را تزریق کنند و کسانی که ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسنشان گذشته است می‌توانند برای تزریق دز سوم اقدام کنند. کسانی که ماسک می‌زنند گرفتار امیکرون نمی‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود مردم حتما ماسک بزنند و فاصله گذاری را رعایت کرده و تا حد امکان از تجمعات و حضور در اماکن سربسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

از آنجایی که اومیکرون بیشتر شبیه به سرماخوردگی است و برای همین امکان دارد که مانند سرماخوردگی معمولی باشد، هر کسی که سرما خورد، اگر تستش منفی بود بنا را بر کرونا بگذارد و باید احتیاط کرده تا بیماری خود را به افراد منتقل نکند. با توجه به اینکه دو دز واکسن اگر به تنهایی تزریق شوند کافی نیست و حتماً باید دز تقویت کننده و یادآور نیز به مراتب تزریق شود، مشارکت حداکثری در دریافت دز سوم امری ضروری است.

هم اکنون کشورمان از نظر رنگ بندی کرونا در حالت آبی است اما باید قبل از شیوع گسترده امیکرون در کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص فاصله گذاری و ماسک زدن از تجمعات بی مورد جلوگیری کرده تا اجازه ورود پیک بعدی داده نشود. در این بین سرعت در واکسیناسیون نیز اهمیت بسیاری دارد.

شایان ذکر است امیکرون نوع جدیدی از ویروس کروناست که شدت بیماری در آن تفاوتی نمی کند، اما گسترش آن زیاد است. واکسیناسیون موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار