مدیر آموزش و پرورش ملارد:

اجرای مطلوب جشن تکلیف، راهی برای کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد بر اهمیت برگزاری مطلوب جشن مکلف شدن دانش‌آموزان دختر و پسر با هدف ایجاد خاطرات ماندگار و ترغیب آن‌ها به انجام فعالیت‌های دینی در جهت کاهش‌‌ آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مطلوب جشن تکلیف، راهی برای کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی است

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد، در رابطه با نحوه برگزاری جشن تکلیف در این شهرستان بیان کرد: در فرایند مراسم مکلف‌شدن دانش‌آموزان، باید به تبیین اهمیت این سن به اولیاء و آموزش‌های لازم در خصوص همراهی فرزندان خود پرداخت، چرا که به لحاظ اهمیت سن بلوغ دختران و پسران در تمامی آیین‌ها و ملل مختلف، برنامه‌های ویژه و جشن‌های خاصی برای تأکید بر آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دین ما سن تکلیف و مکلف شدن بچه‌ها، همزمان با سن بلوغ است و نیاکان و علما برای اشاره به اهمیت آن و ایجاد لحظات ناب بندگی و خاطرات ماندگار در تمام طول زندگی تأکید فراوان داشته و بعضاً خود برای فرزندانشان برگزار کرده‌اند.

رضایی‌فر افزود: مدارس و آموزش و پرورش هم در راستای اجرای این امر مهم همه ساله برنامه‌های خوب و منسجمی را در مدارس، امامزادگان، گلزار شهدا انجام می‌دهند، و در جریان این امر مهم دینی، می‌توان با فرایندی مطلوب مفاهیم متنوع دینی از قبیل عفاف و حجاب، غیرت، مسائل سیاسی اجتماعی و آسیب‌های فردی اجتماعی را بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم به اولیاء و دانش‌آموزان انتقال داد و از ظرفیت آموزش خانواده که از وظایف انجمن اولیاء و مربیان است، بهره برد.

مدیر آموزش و پرورش ملارد در مورد برگزاری جشن تکلیف در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال با عنایت حضرت زهرا(س)، بیش از 6000 دانش‌آموز دختر پایه سوم و پسر پایه هشتم به سن تکلیف خواهند رسید که طی جلسات هماهنگی، مقدمه کیفی‌سازی این مراسم و استفاده از توانمندی تمامی مجموعه‌های فرهنگی برای انجام مطلوب آن فراهم خواهد شد.

وی در مورد تشریح اهمیت این دوره سنی شرح داد: جهت تبیین اهمیت موضوع بلوغ و سن تکلیف از منظر علمی، بهداشتی و دینی برای اولیاء، آموزش دانش‌آموزان و در نهایت برگزاری مراسم جشن و شیرین کردن لحظه‌های ناب بندگی برای آن‌ها، نیاز به عزم شهرستانی است تا با هم‌فکری و مساعدت اثرگذار نیروهای ارزشی، دغدغه‌مند و مجموعه‌های تاثیرگذار فرهنگی شهر، امر جشن تکلیف که باعث ایجاد مقدمات تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و رفع دغدغه‌ها و سوالات شرعی بیش از 6000 دانش‌آموز در مسائل بلوغ است، فراهم شود.

رضایی‌فر تصریح کرد: قبل از بیماری کرونا این مراسم در مدارس و یا مساجد و امامزادگان و گلزار شهدا انجام می‌شد، در شرایط کرونا هم امکان اجرای برنامه حضوری نبوده و بصورت مجازی و در منازل دانش‌آموزان توسط خانواده‌ها انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش ملارد خاطرنشان کرد: بدون شک، اجرای مطلوب مراسم مکلف شدن دانش‌آموزان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی حال و آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار