رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

تجربه بشری و ادبیات علمی و پژوهشی، در دنیا نقش سوادآموزی را اثبات کرده است

شهرری (پانا) - رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه یک ری بر اهمیت وجود نهضت سوادآموزی و ارتقای سطح سواد در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تجربه بشری و ادبیات علمی و پژوهشی، در دنیا نقش سوادآموزی را اثبات کرده است

مهدی توکلی، رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه یک شهرری با اشاره به تاریخچه تاسیس نهضت سوادآموزی اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ دستور بنیان‌‌گذاری نهضت سوادآموزی را به‌ عنوان یکی از نهادهای انقلاب اسلامی با هدف آموزش همگانی و محو بی‌سوادی به عوامل اجرایی در کشور صادر کرد.

توکلی تصریح کرد: تجربه بشری و ادبیات علمی و پژوهشی، در دنیا نیز نقش سوادآموزی را اثبات کرده که در توسعه علم و دانش، اصلاح نگرش شهروندان نسبت به پدیده‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و ارتقای معرفت، حائز اهمیت و موثر است.

توکلی درباره عملکردهای صورت گرفته شده در اداره نهضت سوادآموزی این‌چنین اظهار کرد: هم‌سو با هدف اداره نهضت سوادآموزی، ما در این اداره قصد داریم افرادی که در محدوده سنی 10 تا 39 سال هستند را طی یک فرآیند 5 ساله به ایده‌آل ترین شکل ممکن با تشکیل 43 کلاس آموزش دهیم؛ در رابطه با تحقق این هدف، 50 درصد حجم ابلاغی شکل گرفته شده و تمام سعی خود را بر آن گذاشتیم که تا اواخر دی ماه، حجم ابلاغی را به 70 درصد افزایش دهیم تا هدف مذکور به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

خبرنگار دانش آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار