مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با پانا:

افزایش راهبران مترو؛ ایستگاه تازه بهره‌برداری شده هم چکه می‌کند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری (مترو) تهران و حومه معتقد است تعداد راهبران مترو باید افزایش پیدا کند و در کنار افزایش نیرو باید نیروهای موجود هم توامندسازی شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش راهبران مترو؛ ایستگاه تازه بهره‌برداری شده هم چکه می‌کند

مهدی شایسته‌اصل در گفت‌وگو با پانا درخصوص کاهش تعداد راهبران مترو و حذف راهبر ناظر و گلایه‌هایی که پس از اعلام عامل خطای انسانی در حادثه قطار مترو تهران - کرج از سوی برخی راهبران مترو مطرح شده است، گفت:‌ «راهبران مترو کار بسیار دشواری دارند و همواره باید هوشیار باشند که با دقت وظایف خود را انجام دهند. ممکن است راهبری از منظر بیرونی جذابیتی داشته باشد و افرادی احساس کنند که این مسئولیت دشواری نیست ولی هدایت یک قطار به آن سنگینی و دقت نظری که راهبران مترو باید دائما داشته باشند، می‌طلبد که به این نیروها بیشتر رسیدگی شود. البته افرادی هم که نسبت به کارشان نتوانند شرایط احراز را داشته باشند، باید رتبه‌بندی شوند ولی اساسا رویکرد ما رویکرد تقویت است و باید تعداد راهبران را افزایش دهیم.»

وی ادامه داد :‌«ما معتقد نیستیم که باید تعداد راهبران کاهش پیدا کند. در دوره قبل این اتفاق افتاد. ریشه‌اش هم چالش‌های بودجه‌ای بوده و مدیرعامل اسبق به دلیل اینکه بتواند منابع را کنترل کند و برای مدیریت بودجه این تصمیم را گرفته بود اما در این دوره به این موضوع قائل نیستیم؛ یعنی احساس می‌کنیم اگر در هزینه اساسی کاهش داشته باشیم، می‌تواند به کلیت ناوگان آسیب بزند که اکنون یکی از آن آسیب‌ها را می‌توانیم ببینیم.»

شایسته اصل تاکید کرد : «باید به دنبال جذب راهبر جدید باشیم و هم باید توانمندسازی نیروها را دنبال کنیم، آموزش‌های جدید، تست‌های سلامت از جمله معاینات چشمی و ... مواردی است که باید در این حوزه پیگیری شود.»

وی در خصوص فرسودگی ایستگاه‌های مترو و مشکلاتی که دارند مانند چکه کردن سقف ایستگاه چهارراه ولیعصر نیز توضیح داد:‌ «درخصوص ایستگاه‌ها هیچ هزینه‌ای انجام نشده است. اگر هم شده حداقلی بوده است. متاسفانه خودم همین صحنه‌ها را شاهد هستم، حتی در برخی ایستگاه‌های جدید. از ایستگاه مدافعان سلامت بازدید کردم. هنوز بارشی شروع نشده بود اما ایستگاهی که در خرداد ماه بهره‌برداری شده سطل گذاشته بودند در ایستگاه و آن هم به خاطر قطره‌هایی که می‌چکید. نحوه اینکه ایستگاه‌ها چطوری تحویل داده شود، یکی از مشکلات است. به عنوان بهره‌بردار هر چه بدهند باید تحویل بگیریم و بعد باید برویم مشکلات را به صورت زیرساختی حل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار