معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش قم خبر داد:

رتبه سومی استان قم در ارائه پیشنهادات پژوهشی در سال گذشته

قم (پانا) - معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قم با بیان گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های پژوهشی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد این استان در بخش ارائه پیشنهادات پژوهشی، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه سومی استان قم در ارائه پیشنهادات پژوهشی در سال گذشته

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، سهراب مقدمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قم در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در تالار فرهنگیان شماره2 قم برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت های پژوهشی برای انتخاب پژوهشگر برتر در چهار سطح وزرات علوم، اداره کل آموزش و پرورش قم و نواحی و مناطق برگزار شد که مقالات علمی- پژوهشی، همایش های علمی- پژوهشی، طرح های پژوهشی، کتاب و کسب رتبه های جشنواره های علمی از شاخص های انتخاب پژوهشگر برتر است.

وی افزود: بیش از 70 پرسشنامه در سطح نواحی و مناطق جمع آوری شد که پس از داوری پژوهشگران برتر برگزیده شدند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش قم با اشاره به انتخاب پایان نامه منتخب کارشناسی ارشد و رساله دکترا در استان، بیان کرد: در سال گذشته تعداد 103 پایان نامه و رساله دکترا جمع آوری شد که پس از طی فرایند داوری 15 اثر به عنوان اثر برتر انتخاب و تقدیر شد.

مقدمی ادامه داد: از فعالیت های دیگر استان ارزیابی و عملکرد فعالیت های پژوهشی مدارس بود که در همین راستا پس از فراخوان، قریب به 200 اثر جمع آوری شد که پس از داوری 77 واحد آموزشی به عنوان منتخب برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: در فراخوان معلم پژوهنده با وجود اینکه مدارس غیرحضوری بود، تعداد 175 گزارش اقدام پژوهی توسط سامانه ستاد جمع آوری شد که از این میان دو نفر از منتخبین استانی به عنوان رتبه اول کشوری توسط دبیرخانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انتخاب شدند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش قم با اشاره به طرح های پژوهشی در سال 1399-1400 خاطرنشان کرد: در سال گذشته 116پیشنهاد پژوهشی دریافت و پس از فرایند داوری، 24 قرارداد امضا شد و در این طرح، استان قم رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

مقدمی بیان کرد: در بخش انتخاب تجربه مدیریت پژوهشی که در راستای مستندسازی تجربیات مدیران پژوهشی صورت گرفت پس از داوری 7 تجربه پژوهشی به عنوان تجربه منتخب برگزیده شد.

وی افزود: مرکز تحقیقات جهت بهره مندی فرهنگیان و دانش آموزان در استان ایجاد شده است که در سال گذشته تعداد 500 جلد کتاب و 100 جلد پایان نامه به این مرکز افزوده شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و‌پرورش قم در ادامه با بیان توفیقات آموزش و پرورش استان در زمینه پژوهش در سال گذشته، انتخاب دبیرخانه شورای تحقیقات آموزش و پرورش قم توسط کمیته علمی وزارت متبوع و کسب رتبه دوم در کشور، کسب دو رتبه کشوری توسط معلمان پژوهنده قم، انتخاب طرح پژوهشی شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان به عنوان طرح پژوهشی منتخب کشوری را از دیگر موفقیت های آموزش و پرورش استان قم در سال تحصیلی گذشته برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار