«بی آبان» روایت وجدان بیدار یک جنگلبان است

تهران (پانا) - مهرداد کورش نیا کارگردان فیلم سینمایی «بی آبان» درباره روند تولید این اثر توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
«بی آبان» روایت وجدان بیدار یک جنگلبان است

مهرداد کورش‌نیا کارگردان فیلم سینمایی «بی آبان» درباره داستان این فیلم عنوان کرد: «بی آبان» روایت جنگلبانی است که در یکی از تعقیب و گریزهای خود با جنازه کودکی مواجه می‌شود و بعد از آن چون این اتفاق در ماه ازدواجش رخ داده دچار یکسری مشکلات می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «بی آبان» با اشاره به طرح این فیلم بیان کرد: ما پیش از این طرحی به نام «وجدان» داشتیم که براساس آن فیلمنامه ای را با همکاری علی اصغری برگرفته از آیه دوم سوره قیامت به نگارش درآوردیم.

مدیرمجموعه تالار محراب اظهار کرد: من و علی اصغری پیش از این در نگارش سریال های «ممنوعه» و «کرگدن» همکاری داشتیم و با خط فکری هم آشنا بودیم و با آماده شدن متن در آبان ماه ۱۳۹۹ کار را جلوی دوربین بردیم.

کارگردان نمایش «مسیح» ادامه داد: این اثر ۹۰ دقیقه ای به مدت ۳۰ روز در شمال کشور و شهر تالش فیلمبرداری شد.

کارگردان نمایش «خواستگاری» مطرح کرد: پس از فیلمبرداری مراحل تدوین و صداگذاری کار به سرعت انجام شد تا در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فجر شرکت کند اما با توجه به شرایط کرونا تعداد آثار بخش سودای سیمرغ از ۳۱ اثر به ۱۶ اثر کاهش یافت و فیلم امکان حضور در این بخش را از دست داد.

نویسنده نمایشنامه «آواز ستاره ها» گفت: اقدامات اولیه برای گرفتن پروانه نمایش کار در سال جاری انجام شده و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ اکران آن را در سینماهای هنر و تجربه آغاز کنیم.

مهرداد کورش نیا در پایان با اشاره به حضور بین المللی این اثر در جشنواره های خارجی عنوان کرد: «بی آبان» تاکنون در شش جشنواره بین المللی در کشورهای آمریکا، برزیل، هندوستان، کره جنوبی و دو جشنواره ایتالیایی حضور داشته است.

رضا اخلاقی راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسدالهی، بابک نوری، رضا حیدری، رضا رباط‌جزی، الهام شعبانی، سمیه برجی، حسین کشفی اصل، ندا حسینی، رحمان محمدی، آرمان اسماعیلی، منصور صوفی، سعید امین‌دوست، رسول دژاگه، محبت قاسمی، نرگس موسوی‌زاده و بازیگر خردسال: آراسا آقایی از بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: مهرداد کورش‌نیا، تهیه‌کننده: علی‌محمد قاسمی، نویسندگان: مهرداد کورش‌نیا و علی اصغری، مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی، تدوین: عماد خدابخش، مدیر تولید: مجتبی نورمحمدی، دستیار و برنامه ریز: رحمان محمدی، آهنگساز: شروین صادقی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، جلوه های بصری: مجید عیوضی، اصلاح رنگ و نور: سامان وفایی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح چهره‌پردازی: جلال امیری مرند، طراح صحنه و لباس: رضا رزم، طرح گرافیک و عکاس: محمدصادق زرجویان، روابط عمومی: شبنم طاهرخانی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار