بسته‌های ارزاق در قالب پویش مؤمنانه، توسط خیریه منتظران منطقه ۱۴، به مستمندان اهدا شد

تهران (پانا) - سرای محله صاحب‌الزمان با همکاری خیریه منتظران منطقه۱۴، با هدف دستگیری از نیازمندان، با تکیه بر کمک‌های خیرین نیکنام، در آستانه شهادت فاطمه زهرا (س)، تعداد ۵۶ بسته ارزاق را تهیه و در اختیار پاکبانان و مستمندان قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بسته‌های ارزاق در قالب پویش مؤمنانه، توسط خیریه منتظران منطقه ۱۴، به مستمندان اهدا شد

مرضیه حسینی؛ مدیر سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ بیان کرد: خوشبختی واقعی در دستگیری و کمک به دیگران است و برای اینکه بتوانیم آخرت خود را با کار خیر و ثواب بنا سازیم، بهترین راه آن خوشحال کردن و کمک به انسان ها است و با توجه به اینکه ما در قبال دین خدا و بنده های او و جامعه خویش مسئولیت داریم پس باید مسئولیت را خوب بشناسیم و خوب درک کنیم تا در اجرای بهتر آن موفق باشیم. بر همین اساس بر آن شدیم تا به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا، بسته های کمک های مؤمنانه را آماده و در اختیار مستضعفان قرار دهیم. چرا که این کار از نظر اسلام بهترین کار خیر است و یکی از وظایف هر مسلمانی است که از مال خود و در حد توان خود، هر ماه یا هر سال به نیازمندان کمک کند.

حسینی درباره اقلام بسته های معیشتی اظهار کرد: این بسته ها شامل: گوشت، برنج، سویا، رب، ماکارونی، قند، چای، آجیل، انار، سیب، پرتغال، هندوانه، روغن، نان، مرغ است که به ازای هر بسته ۴ میلیون ریال معادل ۴۰۰ هزار تومان که با کمک و یاری خیران نیک نام محل تهیه و در اختیار مستمندان بی بضاعت به امید کم کردن گوشه ای از نگرانی های آنها، اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: کمک های مؤمنانه جلوه زیبای همدلی و مایه خیر و برکت برای مردم در جامعه است. هر قدم و تلاشی که توسط هر فرد خیری برای رفع مشکلات و گرفتاری ها در همه زمینه ها برداشته شود کمک مؤمنانه به حساب می‌آید و چه خوب است که فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم و این سنت حسنه و خداپسندانه را به عنوان وظیفه دینی ما، سیره اهل‌بیت علیهم‌ السلام، مطالبه رهبر معظم انقلاب است در جامعه نهادینه کنیم.

حسینی درباره کمک هر چه بیشتر به نیازمندان افزود: حتی افرادی که خیلی هم وضع مالی خوبی ندارند، نباید فکر کنند که کمک کردن وظیفه افراد ثروتمند است، بلکه به اندازه توان خود باید مبلغی را حتی کم برای کمک به فقرا و انفاق هزینه کنند. چرا که زکات و انفاق در فرهنگ دینی ما جایگاه خاصی دارد و این گونه همایش ها و رزمایش ها در واقع عمل به تعالیم دینی و تکالیف شرعی است.

وی در خصوص اینکه هر جا که با اراده و خلوص نیت عمل کردیم نتیجه بهتر و خوبی حاصل شده است عنوان کرد: در این پویش مومنانه، تعداد ۵۶ بسته ارزاق به منظور کمک به اهالی نیازمند محل اهدا شد و به همراه بسته های ارزاق، به همت و اراده خیران پا به کار محل، به منظور حمایت از قشر کم درآمد، پاکت هایی حاوی کمک های نقدی به علاوه تعدادی کلاه نیز در اختیار جمعیت هدف سرای محله قرار گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه بسط فرهنگ خدمت رسانی به خانواده های بی بضاعت از هدف های اصلی سرای محله محسوب می شود، تصریح کرد: انسجام و تمرکز انجام امور خیریه با محوریت خیریه منتظران، شناسایی خانواده های غیر برخوردار و اولویت تأمین نیازهای آنها به همراه ارتقای فرهنگ نوع دوستی و انفاق از هدف های دیگر سرای محله است.

وی در آخر ضمن تشکر از تمامی افراد که در تهیه این پویش همیاری و همکاری لازم را داشته اند، افزود: مشارکت و هم افزایی مهم ترین رکن در ارائه مطلوب خدمات مؤمنانه است که امید است این حمایت ها و همکاری ها در این پویش بیشتر شود تا جایی که بتوانیم نیاز قشر بیشتری را برطرف سازیم.

گفتنی است که این بسته ها با حضور شهردار ناحیه ۳ در اختیار جمعیت هدف قرار گرفت.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار