در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر امروز در مجلس/ مزایای این طرح برای افراد مسن

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح بیمه اجتماعی فراگیر گفت: این طرح امروز در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، بنابر قانون، دولت موظف به بیمه اجتماعی افراد است که در طرح بیمه اجتماعی فراگیر به ایجاد صندوقی برای بیمه افراد با مشاغل آزاد، زنان خانه ‎ دار، افراد بیکار اشاره شده است، اظهار داشت: خوشبختانه دو فوریت طرح بیمه اجتماعی فراگیر در روز یکشنبه هفته جاری در مجلس به تصویب رسید و امروز نیز در صحن علنی مطرح می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیمه اجتماعی فراگیر طرح مثبت و خوبی است، خاطرنشان کرد: با توجه به این طرح مصوب شد تا خانواده افرادی که زیر 10 سال پرداخت بیمه داشتند و از دنیا رفته ‌اند، بتوانند از تسهیلات بیمه‌ای استفاده کند که این امکان پیش از این فراهم نبود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اصل 75 طرح بیمه اجتماعی فراگیر نیازمند بودجه‌ای کلان است که همین امر موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود. طرح بیمه اجتماعی فراگیر از جمله مواردی بود که با حضور مسئولان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در حال حاضر افراد مسن بالای 60 سال در بین مردان و بالای 55 سال در بین زنان وجود دارد که حق بیمه کمتر از 10 سال را پرداخت کرده و به دنبال بازنشستگی هستند. همچنین افرادی هستند که فوت کرده و کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کردند لذا ما در این طرح به دنبال این هستیم که این دسته از افراد ما به ‌التفاوت ماه‌ های باقیمانده تا تکمیل حق بیمه‌ 10 ساله را پرداخت کنند و بعد از آن مشمول حقوق بازنشستگی به میزان 10 روز در ماه شوند.
صلاحی تصریح کرد: در این شرایط اگر سرپرست خانواده ‌ای که کمتر از ده سال بیمه خود را پرداخت کرده و فوت کرده باشد، خانواده ‌اش می ‌توانند ما به ‌التفاوت سال های باقیمانده تا 10 سال را پرداخت کرده و مشمول حقوق بازنشستگی 10 روز در ماه شوند.
به گزارش پانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به دو فوریت طرح تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که 10 سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، رای مثبت دادند و بر این اساس دو فوریت این طرح با 168 رای موافق، 15 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 223 رای به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار